שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הסימפטומים החדשים לנגיף קורונה
רופאים טוענים
בעוד בשבוע החולף עודכנו תופעות הלוואי והתסמינים המצביעים לכאורה על הידבקות בנגיף הקורונה, הרי שבימים האחרונים מעלים רופאים השערה לגילוי תסמין נוסף שלא דווח עד כה • אם גם אתם סובלים לפתע מגירודים באצבעות הרגליים, החדשות הטובות הן שמצבכם טוב
פצעי קור באצבעות הרגליים | צילום: Dawn Wahezi, טוויטר

רק בשבוע החולף עודכנה והתארכה רשימת התסמינים המצביעים על חשש להידבקות בנגיף הקורונה, כעת מבקשים רופאים בשורה של מדינות בארה"ב ואירופה להוסיף אל הרשימה המתארכת תסמין נוסף: "פצעי קור באצבעות הרגליים".

בארה"ב, ספרד, איטליה ובלגיה הועלתה בימים האחרונים באופן מפתיע בקרב רופאים ההשערה כי פצעי קור באצבעות הרגליים מהווים באופן מפתיע תסמין המצביע על הימצאות הנגיף בגוף האדם. שורה גדלה והולכת של רופאי עור בארה"ב מבקשים לכלול את הפצעים באצבעות הרגליים בקריטריונים המחייבים ביצוע בדיקת קורונה, ביניהם איבוד חוש הטעם והריח.

במקביל, בספרד, בלגיה ואיטליה אף התפרסמו מאמרים שתיארו עלייה בתלונות על פצעים כואבים בבהונות ובעקב. עם זאת, לא ידוע אם כל המתלוננים נדבקו בקורונה מכיוון שרובם היו בריאים וללא מחלות רקע ולכן לא נבדקו. מה גם שרוב המקרים תועדו בקרב ילדים ובני נוער אשר המערכת החיסונית שלהם איתנה ובריאה, ולפיכך יתכן כי מדובר בתגובה ספונטנית ונאותה שמייצרת המערכת החיסונית מפני הנגיף.

בראיון לניו יורק טיימס הסבירה הד"ר אסתר פרימן מבית החולים מסצ'וסטס ג'נרל, כי "המסר החשוב ביותר לציבור הוא לא להיכנס לפניקה. מרבית המטופלים עם הפצעים האלה במצב טוב – הם נשארים בבית, מחלימים והפצעים נעלמים".

הד"ר לינדי פוקס מאונ' קליפורניה אמרה לעיתון, כי "החדשות הטובות הן שהפצעים האלה לרוב מצביעים על כך שאתם תהיו בסדר גמור – לרוב מדובר בסימן טוב שהגוף עבר את הקורונה ומערכת החיסון הגיבה לזה היטב".

אמנם התופעה נמצאת אך ורק בשלבי בדיקה ראשוניים, לפיכך אם גם לכם מתפתחים פצעים אדומים או סגולים בבהונות הרגליים או על האצבעות שגורמים לכם תחושת גירוד או צריבה, רצוי להתייעץ עם רופא המשפחה או רופא עור כדי לשלול מחלות אחרות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים