שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הסיפור מאחורי מינויו של שר הדתות
לילה דרמטי
הסיפור על הלילה שקדם למינוי המפתיע של שר הדתות הנכנס הרב יעקב אביטן, כאשר הגיע להיפרד מבית הכנסת בו שימש כרב וחזן במשך כעשור, כשהוא נוטל עמו את חפציו האישיים רגע לפני שבית הכנסת נחרב
שר הדתות יעקב אביטן | צילום: יעקב כהן

אין מי שלא הרים גבה והופתע לנוכח המהלך של אריה דרעי כש'הצניח' מועמד מבחוץ לתפקיד שר הדתות, את הרב יעקב אביטן מאשקלון.

"האם עד כדי כך ש"ס נטולת אנשי עשייה מוכשרים, כאלו שכבר מכירים את עבודת הכנסת מבפנים ובקיאים ברזי החקיקה והוועדות, עד כדי הצורך להצניח מועמד בלתי מוכר מבחוץ?!", עלתה השאלה בקרב רבים מכל שדרות הציבור.

אז מי הוא באמת שר הדתות החדש יעקב אביטן?

רבות דובר במהלך השבוע החולף על ההילה התורנית האופפת את דמותו של שר הדתות הנכנס, על כך שכבר בהיותו בגיל 19 הוסמך לרבנות. גורם בש"ס עמו שוחחנו חושף בפני "בחזית" פרטים לא מוכרים על הדמות החדשה שזה עתה הוצנחה בפוליטיקה ועל ההתרחשות שקדמה למינוי המפתיע.

"בשלישי שעבר בשעות הלילה המאוחרות, הגיע בדאגה ובדמעה הרב יעקב אביטן לבית הכנסת ׳היכל השבת׳ באשקלון בו הוא משמש כרב וכחזן למעלה מעשור. הרב הגיע על מנת לפנות את חפציו ותשמישי הקדושה שבו, שכן למחרת בבוקר צפוי היה בית הכנסת להיהרס ולהיחרב עד היסוד, לאחר הליך משפטי שנסוב סביב הדרישה לתשלום דמי השכירות על המבנה".

מתברר, כי בתקופה האחרונה נמכר הנכס ליזמים שהחליטו להסב את ייעודו של המבנה מבית של תורה ותפילה לצורכי מסחר.

לאחר שנטל את חפציו האישיים ונפרד בבכי מהיכל התפילה שהיה לחלק ממנו, גמר אומר הרב אביטן במר ליבו, כי עם אור ראשון של בוקר, ייצא לירושלים ויתנה את הכאב הגדול עם נשיא מועצת חכמי התורה חכם שלום כהן ועם יו"ר התנועה אריה דרעי אשר הזמינו לפגישה מפתיעה שאת תוכנה לא ידע. בפגישה זו עם יו"ר התנועה, נחשף לראשונה הרב אביטן, כי הוא ניצב למעשה כ'מועמד לכהן בתפקיד שר הדתות של מדינת ישראל'. אביטן המופתע השיב, כי עליו לשתף ברעיון ולהיוועץ בבני ביתו, ובהמשך כידוע, השיב בחיוב להצעה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים