שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הסירוב של שקד לפרוש וההצעה לשיקלי
מאמצים להקמת ממשלה
בנט ניהל איתה שיחה קשה שבה דרש ממנה להתפטר מהכנסת ולתת לו להכניס אדם שיאפשר לו להעביר את ממשלת השינוי • לשיקלי הוצע להצטרף למפלגת הציונות הדתית
נפתלי בנט ובנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

יו"ר לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, תיווך בשבועות האחרונים בין ח"כ איילת שקד לראש הממשלה בנימין נתניהו,כך דווח ב'וואלה'. לפי כמה מקורות במערכת הפוליטית, נוה היה בקשר עם מקורבו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יעקב אטרקצ'י, האמון על ניהול המו"מ הפוליטי מטעמו, שבמסגרתו העביר לשקד הצעות שונות כדי לשכנע אותה לפצל את ימינה ולפרק את השותפות עם הגוש המתנגד לנתניהו. לפי אחד המקורות, נוה "דחף, יזם ולחץ על איילת לפרוש מגוש השינוי".

ח"כ שקד הכחישה את הדברים. "הפרסום אינו נכון, מדובר בשקר מוחלט". מטעמה של שקד נמסר: "ח"כ שקד לא קיבלה אף הצעה מאפי נוה. למרות זאת, כל הצעה שהועברה לשקד מגורמים אחרים לפיצול ימינה נדחתה מיד על הסף. שקד לאורך כל הדרך הייתה מתואמת עם נפתלי בנט והמהלכים נוהלו בשותפות מלאה". אפי נוה לא מסר תגובה.

לפי אנשים מסביבת שקד, יו"ר ימינה ניהל איתה שיחה קשה שבה דרש ממנה להתפטר מהכנסת ולתת לו להכניס אדם שיאפשר לו להעביר את ממשלת השינוי. אבל שקד סירבה. בנט נאלץ לבסוף לסגת באופן פומבי והודיע באותו ערב לראשי גוש השינוי שממשלה כזו ירדה מהפרק.

מספר גורמים פוליטיים טוענים בתוקף שהיחסים בין שקד ובנט נמצאים "במצב הכי גרוע שלהם אי פעם". לדברי אחד מהם, במשך זמן ממושך אף היה נתק בין הצדדים, וכשהשניים דיברו השיחות גלשו לצעקות. לא פלא שזה היה המצב. ככלות הכל, על הפרק עמד הפרס הגדול ביותר: ראשות הממשלה, כך דווח ב'ווינט'.

בנט ושקד מסרו בתגובה: "סיפורי מעשיות וטענות מגוחכות מפי גורמים המתיימרים להיות ‘מקורבים’ שלא קרו במציאות. מאז ליל הבחירות פעלנו בדיוק כפי שאמרנו לציבור בקולנו – העדפנו ממשלת ימין תחילה, וכשנתניהו נכשל בהקמתה לאחר שלא הצליח להגיע ל-61 אצבעות למרות הקולות של ימינה – עשינו הכול כדי להקים ממשלת אחדות לאומית ולמנוע בחירות חמישיות. לצערנו, מאמצים אלה לא התאפשרו בעת הנוכחית לאור המצב הביטחוני והאלימות מצד פורעים ערבים כנגד הציבור היהודי בישראל".

"השותפות הפוליטית ארוכת השנים של בנט ושקד מבוססת על אמון, ערכים ושותפות אידיאולוגית. כוחה של שותפות זו הוכחה לאורך השנים, וכך גם היום. המגעים הפוליטיים נוהלו יחד, בתיאום מלא ומתוך ראייה משותפת שבחירות חמישיות הן הדבר ההרסני והמזיק ביותר לאזרחי ישראל".

בתוך כך חבר הכנסת עמיחי שיקלי ממפלגת ימינה, קיבל לאחרונה הצעה במסגרת שיחה שהתקיימה בינו לבין יו"ר מפלגת הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ'.

לשיקלי הוצע להצטרף למפלגה ואף דובר על מקום ברביעייה הראשונה. שיקלי לא ממהר לסיים את הפרק שלו בימינה, אך מבין שאחרי שיצא פומבית נגד ראש מפלגתו, סיכויו להמשך הצלחתו במפלגה, פחת. בסביבת סמוטריץ הכחישו את ההצעה לצירופו לרשימה, כך דווח במעריב.

כזכור, חבר הכנסת עמיחי שיקלי מימינה הודיע ליושב ראש מפלגתו נפתלי בנט שיצביע נגד ממשלה עם לפיד ומפלגות השמאל. במכתב ארוך ומנומק הוא כתב: "מה לנו ולדגלים השחורים, מה לנו ולשנאה?". הוא ציין כי ממשלה כזו תפגע אנושות בקשר עם "אחינו, בוחרי הליכוד".

במכתב הסביר ח"כ שיקלי: "כמו רבים וטובים בעם ישראל אני מאמין שהליכה לבחירות חמישיות היא אפשרות רעה מאוד, מוצא אחרון. כמו רבים וטובים אני מאמין שריענון ההנהגה והכוחות הפוליטיים חיונית, אך לא בכל מחיר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים