שיתוף
תגובות
כלכלה » כלכלה בעולם » הסכם אזור סחר חופשי בין ישראל ודרום קוריאה
נחתם בסיאול
ההסכם צפוי להגדיל את הסחר בין המדינות למעל 3 מיליארד דולרים, להגדיל את היצוא, ולפטור ממכס רכבים וחלפים, מוצרי חשמל ומערכות מיזוג אוויר
דרום קוריאה, ישראל | צילום: Lightboxx, שאטרסטוק

שר הכלכלה והתעשייה עמיר פרץ חתם בסוף השבוע, יחד עם מקבילתו הדרום קוריאנית, שרת הסחר (Minister for Trade), הגב' Yoo Myung-Hee על הסכם לכינון אזור סחר חופשי בין המדינות. במהלך ביקורו, נפגש שר הכלכלה, גם עם שר הכלכלה הקוריאני Moon Sung-Wook.

עם חתימת ההסכם הופכת דרום קוריאה, הכלכלה ה-11 בגודלה בעולם, למדינה הראשונה באסיה עמה נחתם הסכם סחר חופשי.

עם כניסתו של ההסכם לתוקף, בעוד מספר חודשים, עתידות לחול הפחתות מכסים הדדיות על מרבית המוצרים, המיובאים והמיוצאים, לצד שיפור והקלה בסחר במגוון תחומים נוספים כגון שירותים, השקעות, ותקינה. בצד היצוא צפוי ההסכם להעניק לתעשייה הישראלית יתרון תחרותי ולהקל על פעילות אנשי עסקים בשוק הקוריאני – ובכך לחזק את הייצוא הישראלי ולהגדיל את הצמיחה במשק, ובצד היבוא, ההסכם יסייע בהפחתת יוקר המחיה בישראל על ידי הורדת עלויות בייבוא מדרום קוריאה לישראל.

ייצוא הסחורות והשירותים מישראל לדרום קוריאה בשנת 2020 עמד על כ-890 מיליון דולר. היקף יבוא הסחורות והשירותים מדרום קוריאה באותה שנה עמד על למעלה מ-1.5 מיליארד דולר. הסכם הסחר החופשי צפוי להגדיל את היקף הסחר בין המדינות אף יותר וכן לעודד סחר בתחומים חדשים. על פי ההערכות התועלת ליצואנים והחיסכון הצפוי ליבואנים וצרכנים במסגרת הסכם הסחר, מוערכים בכחצי מיליארד ₪ לשנה. בנוסף, סך היקף הסחר בין הצדדים, בעקבות ההסכם, צפוי לגדול בהיקף של מאות מיליוני דולרים בשנים הראשונות לחתימתו.

מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה הוביל את המשא ומתן על ההסכם במשך 4 השנים האחרונות, בשיתוף משרדי החוץ, האוצר, החקלאות, התקשורת והמשפטים וכן רשות האוכלוסין וההגירה, מינהל המכס ורשות התחרות.

לדרום קוריאה 16 הסכמי סחר בתוקף (האחרון שבהם עם אינדונזיה מדצמ' 2020) עם מדינות וגושי סחר שונים. בראשם ארה"ב, האיחוד האירופי, הודו וסין. לאחרונה, הצטרפה דרום קוריאה לגוש הסחר הגדול בעולם RCEP. ההסכם בין ישראל לקוריאה יסייע להשוות את תנאי הסחר של ישראל למדינות אלה. עם השלמת הליך האשרור של הסכם זה בשני הצדדים, ייהנו החברות הישראליות מתנאי סחר ותחרות שווים בשוק הקוריאני. לאחר החתימה ההסכם יעבור תהליך אשרור – עפ"י החוקים והנהלים בישראל ובקוריאה ולאחר החלפת הודעות רשמיות בין הצדדים על סיום תהליך האשרור, ההסכם ייכנס לתוקף.

במהלך הביקור נחתם גם הסכם לחידוש והכפלת קרן המו"פ KORIL-RDF, המנוהלת ומובלת ע"י הרשות הישראלית לחדשנות – התומכת במחקר ופיתוח חדשני שנעשה בשיתוף פעולה בין חברות מסחריות מישראל וקוריאה.

שר הכלכלה והתעשייה, עמיר פרץ: "דרום קוריאה היא מכלכלות העולם המובילות ושותפת סחר חשובה עבור מדינת ישראל. היקפי הייצוא הישראלי לדרום קוריאה עולים בשנים האחרונות, והמשרד צופה כי הסכם הסחר יחזק את מגמת העלייה בייצוא הישראלי לקוריאה ואת הסחר בין המדינות ככלל. הסכם הסחר משקף, בין היתר, את מדיניות המשרד לסייע בגיוון הייצוא ובפתיחת שווקים חדשים לתעשייה הישראלית ובכך לסייע לחיזוק הייצוא והכלכלה הישראלית בתקופה מאתגרת זו. גידול והרחבת הייצוא הם חלק ממנועי הצמיחה המשמעותיים של הכלכלה הישראלית אשר יסייעו ביציאה ממשבר הקורונה. במסגרת מדיניות זו, המשרד מנהל כיום משא ומתן להסכם סחר עם מדינות נוספות בהן סין, וייטנאם והאיחוד הכלכלי האירו-אסייתי (רוסיה, ארמניה, קזחסטן, קירגיסטן ובלרוס). אני מבקש להודות למינהל סחר חוץ והצוות במשרד הכלכלה והתעשייה ולנציגים ממשרדי הממשלה השונים על עבודתם המאומצת בניהול המו"מ. אני מקווה שההסכם יאושרר בהקדם בישראל ובקוריאה, ונוכל ליהנות מפירותיו".

מנהל מינהל סחר חוץ, אוהד כהן: "זהו הסכם חשוב ביותר עבור מדינת ישראל בכלל ועבור התעשייה הישראלית בפרט, שתזכה עם כניסת ההסכם לתוקף לתנאי תחרות שווים בקוריאה אל מול כלכלות מובילות כמו האיחוד האירופי וארה"ב. ישראל ודרום קוריאה הן שותפות סחר טבעיות, זאת בין היתר לאור העובדה ששתיהן כלכלות מוטות סחר בינלאומי, וחולקות ערכים דומים – ומחויבות לשמירה על נורמות גלובליות ושווקים חופשיים ופתוחים. כלכלת ישראל ודרום קוריאה אינן מתחרות זו בזו, אלא בעיקר משלימות. בעוד שקוריאה היא מעצמת ייצור טכנולוגי ותעשיה, ישראל מובילה בתחומי החדשנות והסטרטאפים".

שר החוץ, גבי אשכנזי, הוסיף: "החתימה על הסכם הסחר המשותף מביאה לכדי סיום עבודה מאומצת, מדינית וכלכלית, של ישראל לקידום הסכם הסחר החופשי, אשר יחזק את כלכלת ישראל ויפחית את יוקר המחיה בארץ. דרום קוריאה היא אחת מידידות הסחר הגדולות והמשפיעות על חיזוק הכלכלה הישראלית ומימוש ההסכם הינו חשוב לשתי המדינות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים