שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » הסכם החלפת חיסוני קורונה עם דרום קוריאה
ישראל חתמה
ישראל תעביר באופן מיידי כ-700,000 מנות של חברת פייזר לדרום קוריאה. בתמורה, תחזיר דרום קוריאה את אותה כמות של חיסונים לישראל מהזמנה עתידית בספטמבר-אוקטובר
פייזר | צילום: Mike Mareen, שאטרסטוק

מדינת ישראל ודרום קוריאה חתמו הלילה (שלישי) על הסכם אספקת חיסונים הדדית. ההסכם יאפשר מיצוי יעיל של החיסונים הנמצאים במלאי הנוכחי והעתידי של שתי המדינות. עפ"י ההסכם, ישראל תעביר באופן מיידי כ-700,000 מנות חיסון של חברת פייזר לדרום קוריאה לטובת חיסון אזרחיה עד סוף חודש יולי.

בתמורה, תחזיר דרום קוריאה את אותה כמות של חיסונים לישראל מהזמנה עתידית בחודשים ספטמבר-אוקטובר 2021. מדובר בהסכם ראשון מסוגו להחלפת חיסוני קורונה שנחתם בין ישראל למדינה אחרת. מדינת ישראל מברכת על ההסכם ורואה בו יתרונות הדדיים, הן לישראל והן לקוריאה.

יצוין, כי ההסכם ייכנס לתוקף לאחר השלמת כלל התהליכים, לרבות בדיקת החיסונים לאחר הגעתם לדרום קוריאה. ההסכם נרקם בהובלת משרד הבריאות, ובשיתוף פעולה עם משרד החוץ, המטה לביטחון לאומי (מל"ל) ומשרד ראש הממשלה, בידיעת חברת פייזר.

ראש הממשלה נפתלי בנט, שוחח בימים האחרונים מספר פעמים עם מנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, כדי לאפשר עסקה זו, וכן בנוגע לגיבוש מדיניות חיסונים המשכית.

ראש הממשלה, נפתלי בנט, מסר הלילה: "אנחנו ממשיכים להגן על בריאותם של אזרחי ישראל. החיסונים יעילים ומצילי חיים, זו עובדה. סיכמנו על עסקה שהיא Win-Win: דרום קוריאה תקבל ממלאי החיסונים הקיים שלנו, ואנחנו נקבל את מהמשלוח העתידי שלהם. כך נצמצם את החורים ונוודא שלמדינת ישראל יש מלאי חיסונים ראוי. אני רוצה להודות למנכ"ל פייזר, אלברט בורלא, יהודי חם שאוהב את מדינת ישראל, על הסיוע הרב, וכן לשר הבריאות ולאנשי משרד הבריאות, משרד החוץ והמל"ל שעבדו מסביב לשעון. ביחד ננצח את הנגיף".

שר הבריאות ניצן הורוביץ: "‏תודה גדולה למקצועני משרד הבריאות שהובילו את עסקת החיסונים עם דרום קוריאה. הקוריאנים יקבלו מאתנו מיידית מאות אלפי חיסונים ואנחנו נקבל את המשלוח העתידי שלהם מפייזר וכך נבטיח מלאי חיסונים לאזרחינו. תודה למשרד החוץ ולמל״ל על הסיוע וכמובן לרה״מ שדחף ללא ליאות. זה שיתוף פעולה מצויין".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים