שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » "אין תנאים לדבר כרגע על גל נוראי או סגר"
פרופ' חזי לוי
מנכ"ל משרד הבריאות מסר תדרוך לתקשורת על נתוני התחלואה: "ללא ספק אנחנו נמצאים במצב של ירידה בתחלואה". לוי הוסיף: "חשוב שנושיט יד במקומות שממעטים להתחסן בהם"
חזי לוי | צילום: לע"מ

מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, מסר היום (חמישי), תדרוך לתקשורת, ואמר כי משרד הבריאות המליץ לוועדת השרים לענייני הקורונה לפתוח את כיתות ד' ללא קפסולות, בדומה למתווה שהונהג בכיתות ג', וציין כי במידה ויתברר כי אין עלייה בתחלואה בעקבות הפתיחה, ישקלו להחיל אותו על כיתות נוספות.

פרופ' לוי פתח את דבריו ונתן סקירה על נתוני התחלואה העדכניים של נגיף הקורונה בישראל: "ללא ספק אנחנו נמצאים במצב של ירידה בתחלואה, ירידה שהולכת ומתקדמת ואשר יוצרת איזשהו ייצבו במספר המאומתים, מאושפזים ובמספר החולים הן בבתי החולים והן בקהילה. היום התגלו כ-288 חולים מאומתים, כאשר מספר הבדיקות עמד על כ-50 אלף, שיעור המאומתים הוא 0.5%". הפרופ' הדגיש: "אני לא חושב שכרגע יש תנאים לדבר על גל נוראי או על סגר. אבל אנחנו כן צריכים לשמור על ההנחיות".

"ישנם 451 חולים מאושפזים, כאשר 290 חולים מוגדרים במצב קשה ו-163 מונשמים", אמר לוי. "אני חייב לציין פה, שמקרב החולים הקשים, מקרב המונשמים ומקרב נשים בהריון או יולדות ומאושפזות, ומקרב החולים במצב הקריטי, בדרך כלל כ-80 אחוז אינם מחוסנים. התחלואה הקשה וההנשמה, נפוצה יותר בקרב אלו אשר לא התחסנו. באשר לחיסונים – כ-5.3 מיליון אזרחים בישראל התחסנו. מתוכם כ-4.9 מיליון התחסנו עם מנה שניה. בקרב הצעירים בני ה-16 עד 18, יש 55 אחוז מתחסנים ומחלימים. מספר שנמוך יותר מן המצופה".

מנכ"ל משרד הבריאות המשיך: "מאידך גיסא – באוכלוסייה המבוגרת מגיל 50 ומעלה אנחנו ב-92% מחוסנים, זו הייתה משימה שהצבנו לעצמנו כי זה הגיל שבו אנשים חולים יורת ממחלות מורכבות יותר או נפטרים. רואים כי החיסון טוב. אנחנו צריכים להשלים עוד מחוסנים בכל המגזרים, בעיקר בערבי והחרדי ובעיקר בערי הפריפריה וביישובים ובעיקר בקרב המגזר הצעיר יותר שאינו פטור יותר מסכנת המחלה".

"עברנו לשינוי גם בנושא החינוך – בחינוך שאנו מתכוונים להביא. זה אמור להיות מאושר היום אני מקווה, נפתח גם כיתות ד' לאחר שיח רציני בין הפרויקטור לבין ועדי ההורים ולאחר דיון עמוק ורציני שלנו עם השר יולי אדלשטיין, הוחלט שכיתות ד' תיפתחנה ללא קפסולות כמו כיתות ג' ולאחר שנראה את ההתנהגות בכיתות ג' ו-ד' למספר ימים, תבוטלנה הקפסולות בכיתות ה'-ו'".

הפרופ' הוסיף: "ניתן את האפשרויות לחוגים ולהכשרות אחרו. כיתות שנוכל להפעיל שם מגן חינוך – תינוקות, הילדים. מקווים בקרוב לחסן אותם. באשר לכיתות יא'-יב' נאפשר להם להתכונן לקראת בחינות הבגרות. כדי לסכם את הדברים עד כאן, רוצה לומר שללא ספק יש סיבה לאופטימיות, יש סיבה לחייך. התחלואה בירידה, פותחים יותר ויותר פעילויות גם במערכת החינוך, אבל אנחנו צריכים לזכור שהמגיפה בירידה, אך היא עדיין כאן".

המנכ"ל ציין כי "אנחנו עם קרוב ל-2.5 מיליון ילדים שאינם מחוסנים, 800 אלף מבוגרים שאינם מחוסנים, אנחנו עדיין צפויים לתחלואה. ההתנהגות הנכונה- שמירת מרחק, מסיכה, בידוד לשבים מחול שאינם מחלימים, המוטציות ברחבי העולם עדיין קיימות. מקווה שנוכלל להגיע לחיסון עדר טוב יותר ונקווה שנשנה את מהלך המחלה. זו התקווה של כולנו".

המנכ"ל נשאל על כמות החיסונים שנמצאת כעת בישראל, והשיב כי "כרגע יש חיסונים בישראל לחסן את המחלימים והמבוגרים שטרם התחסנו. בחיסוני הילדים נצטרך לתגבר. לצערי, ההסכם עדיין לא נחתם עם חברת 'פייזר' ועם חברת 'מודרנה' משום שעדיין לא אושר התקציב לרכש נוסף של חיסונים, לרבות שנת 2022, שזה חלק מההסכמים על מנת להבטיח את מקומנו לחיסון גם בשנה הבאה".

לוי הבהיר כי "אין כרגע מספיק חיסונים של חברת 'מודרנה' בישראל, אך מתכננים את כל הדברים האלה. הדבר החשוב הוא לבוא להתחסן, חשוב שנושיט יד במקומות שממעטים להתחסן בהם, וחשוב להגיע למצב שבו נוכל לחתום על כל ההסכמים שכרגע ממתינים אליהם, על מנת להבטיח את מקומה של ישראל ולהשאיר אותה במצב יוצא הדופן שהיא נמצאת בו זה עתה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
חכמה אמיתית היא לדעת שאתה לא יודע כלום...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים