שיתוף
תגובות
כלכלה » הסכמים קיבוציים חדשים לעובדי וגמלאי שיכון ובינוי
דואגים לעתיד
מאות עובדי וגמלאי החברה העוסקת בתשתיות ונדל"ן ייהנו מתוספות שכר, ביטחון תעסוקתי והסכם מיטיב בעת פרישה לגמלאות
חתימת הסכמי שיכון ובינוי | צילום: דוברות ההסתדרות

ההסתדרות, הנהלת שיכון ובינוי ונציגות העובדים חתמו על הסכמים קיבוציים, שיחולו על מאות עובדי וגמלאי החברה. שיכון ובינוי היא קבוצה עסקית הפועלת באמצעות חברות בנות בתחומים שונים כגון תשתיות ונדל"ן בלמעלה מ-20 מדינות ברחבי העולם, ובסיסה בישראל.

מדובר בחתימה על 4 הסכמים שונים: הסכם לוועד הפקידים; הסכם לכלל העובדים בחברה (הסכם פלוראלי), הקובע את זכויותיהם של העובדים; הסכם קרן עזרה הדדית המחלק את כספי הקרן בין העובדים והגמלאים שהפרישו כספים לקרן סולידריות זו שמטרתה הייתה לעזור לעובדים ברגעי משבר; הסכם ז'ילוני המאריך הסכם שנחתם בשנת 1993 לאחר הפרטת החברה, ומטרתו לסייע לעובדים אשר פרשו ויפרשו עקב תוכניות התייעלות. ההסכמים הללו מיטיבים עם העובדים המועסקים היום ועם עובדי החברה בעבר.

בגיבוש ההסכמים היו מעורבים מטעם ההסתדרות: יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל, יו"ר מרחב רמת גן בני ברק בהסתדרות אבי גלילי, מזכיר האיגוד במרחב רמת גן לירון פריוב, מנהל החטיבה הארצית בהסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות טל בורשטיין וכן בשיתוף פעולה עם  אבינועם גבריאל מנהל מחוז תל אביב וירושלים בהסתדרות המהנדסים. מטעם שיכון ובינוי: יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן, מנכ"ל סולל בונה אסף ענבר ומנהלת משאבי אנוש איילת דביר זייצוב. 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "אני מברך על ההסכם שמוכיח שוב שההסתדרות היא הבית של העובדים בישראל, בכל ענפי המשק. ברצוני להודות לוועד העובדים ולהנהלת החברה שידעו להגיע בסופו של דבר להסכם טוב לכל הצדדים. ההסכם שומר על מעמדם וביטחונם התעסוקתי של העובדים ואף מתגמל את גמלאי החברה. כמו כן אני מבקש להודות לידידי יצחק מויאל, יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות".
יו"ר הסתדרות עובדי הבניין והתעשיות הנלוות יצחק מויאל: "לאחר משא ומתן ארוך עם הנהלת שיכון ובינוי הצלחנו להגיע להסכמים המיטיבים עם העובדים ומשפרים את שכרם ותנאי עבודתם, וכן מעניקים תנאי פרישה מוגדלים לעובדים. הסדרנו את תנאי העבודה לכלל הוועדים, ביניהם: הנדסאים ומהנדסים, עובדי מנהלה, עובדי נדל״ן ותשתיות, עובדי צמ״ה (ציוד מכני הנדסי) ועובדי התחבורה. כמו כן ומבחינתי זו גולת הכותרת, סוכם כי קרן העזרה ההדדית תחולק באופן שוויוני בין כלל העובדים בעבר ובהווה. אני מודה למנכ״ל תמיר כהן שגילה לאורך כל המשא ומתן הגינות והוגנות ומברך את העובדים על הסכם המיטיב עימם".

יו"ר ומנכ"ל שיכון ובינוי תמיר כהן: "עובדי ומנהלי שיכון ובינוי הם הנכס המשמעותי ביותר של החברה, ואנו עושים ככל יכולתנו על מנת לדאוג לתנאי העסקה נוחים וטובים. אני מברך את כל המעורבים בחתימה על ההסכם ומאחל הצלחה".

יו"ר מרחב רמת גן בני ברק בהסתדרות אבי גלילי: "הגענו להסכמות לאחר משא ומתן ארוך ומקצועי בו היו שותפים הסתדרות הבניין והעץ, הנהלת החברה ומרחב רמת גן בני ברק. אנו בטוחים שדרך החתימה על ההסכמים הבאנו בשורה לציבור העובדים בחברה וחיזוק מעמדם, ונמשיך לשמור על מערכת יחסי עבודה מקצועית וטובה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים