שיתוף
תגובות
חדשות » הסלמה בדרום: רקטה שוגרה מעזה לאשקלון ויורטה, כוח צה"ל תקף ברצועה | תיעוד
לא שקט
בתום חודשיים של שקט יחסי, אזעקות נשמעו בליל שבת באזור עוטף עזה ובאשקלון בעקבות ירי רקטה שיורטה באמצעות כיפת ברזל | צה"ל תקף לאור יום מטרות של חמאס
כיפת ברזל | צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון

בליל שבת נורתה רקטה מרצועת עזה לעבר העיר אשקלון. האזעקות נשמעו בשעה 3:10 במושב מבקיעים שבחוף אשקלון וביישובים זיקים, כרמיה ונתיב העשרה שבעוטף עזה, ולראשונה ממבצע שומר החומות, גם באשקלון. הרקטה יורטה באמצעות כיפת ברזל ולא נגרם נזק וכן, בחסדי שמים לא היו נפגעים. צה"ל תקף באופן חריג לאור יום ברצועת עזה בתגובה וספג ביקורת מתושבי העוטף על אופי התגובה.

ברשתות החברתיות הפלסטיניות דיווחו על קולות נפץ שנשמעו ברצועת עזה בעקבות התקיפה הישראלית. בין יתר האתרים שהופצצו על פי הפלסטינים, היה בסיס חמאס "סלאח א-דין" ושכונת זיתון שממזרח לעזה.

דובר צה"ל מסר שמטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו ברצועת עזה סדנאות לייצור אמצעי לחימה ושלוש עמדות צבאיות של חמאס. אחד מיעדי התקיפה של צה"ל הבוקר (שבת) ברצועת עזה בתגובה לירי הרקטה לעבר העוטף בשעות הלילה היה עמדת תצפית של חמאס שהוצבה מול מושב נתיב העשרה. העמדה הטרידה את התושבים תקופה ארוכה לאור קרבתה למושב. בהמשך היום תועדו פעילי חמאס כשהם משקמים את העמדה שהותקפה.

לראשונה לאחר כחודשיים שבה לא נורו רקטות מרצועת עזה. בפעם הקודמת נורו שתי רקטות, ואחת מהן התפוצצה בשטח פתוח בתחומי המועצה האזורית שער הנגב. הרקטה השנייה התפוצצה בבית חאנון שבצפון הרצועה וגרמה לפציעתו של פלסטיני.

אתמול בצהריים החל המתיחות סביב רצועת עזה, הזרוע הצבאית של חמאס תפסה בלון תצפית בצפון רצועה עזה, סמוך למעבר ארז. צה"ל מסר כי נשלל חשש לדליפת מידע בעקבות תפיסת הבלון. מתחקור ראשוני של האירוע עלה כי כבל האחיזה של הבלון נקרע בעקבות הרוחות העזות, בטרם הספיקו להוריד אותו אל התחנה הקרקעית.

בעקבות התחקיר, הוחלט הבוקר באוגדת עזה להוריד את כל בלוני התצפית סביב הרצועה בשל התחזקות הרוחות והרעת תנאי מזג אוויר, כפעולה שגרתית שמתרחשת מעת לעת. סביב השעה 13:00, בטרם הספיקו להוריד את הבלון הצפוני אל התחנה הקרקעית, כבל האחיזה שלו נקרע לאחר שהרוח משכה אותו אל מעל לבית חאנון, ושם הוא נפל. מיד לאחר מכן, השלימו את הורדת יתר הבלונים אל הקרקע.

עוד עולה מתחקיר כי המטען הייעודי שנשא הבלון הכיל מצלמות מתקדמות ליום וללילה, אך הוא נשלט מרחוק ולא הכיל עליו כרטיס זיכרון, כך נשלל החשש לדליפת מידע. עם זאת, ניתן להניח שעם יכולת תעשייתית ומעבדות מתקדמות שקיימות בדרך כלל במדינות, ניתן לבצע "הנדסה הפוכה" (חיקוי של דרכי הפיתוח) כדי לנסות ולפתח גרסה מועתקת לטכנולוגיה הייחודית של המצלמות. צה"ל ימשיך בתחקור האירוע.

תוך כי האירוע, כוח צה"ל ירה לעבר המחבלים שניסו לתפוס את הבלון, אך הוא נותר בידיהם והגיע לזרוע הצבאית של חמאס. לטענת הפלסטינים, צה"ל תקף שטח פתוח באזור נפילת הבלון, אך בצה״ל הכחישו את הדברים, וטענו כי רק בוצע "ירי הרחקה" לעבר המתקרבים לגדר.

בתום הערכת מצב ביטחונית שהתקיימה הערב (מוצ"ש) החליט שר הביטחון בני גנץ להקפיא את הגדלת מכסת ההיתרים לצורכי עבודה ומסחר לפלסטינים תושבי רצועת עזה, שהוגדלה ב-2,000 נוספים בשבוע האחרון. בעקבות הירי הרקטי לעבר מדינת ישראל. בהודעה נאמר כי "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לכל הנעשה ברצועת עזה וממנה כלפי מדינת ישראל והוא יישא בהשלכות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים