שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » סמכות הוצל"פ לשלילת רשיון נהיגה תבוטל
סער מקדם
"מגבלה על רישיון נהיגה מהווה פגיעה משמעותית על חופש התנועה של החייב, על יכולתו להגיע למקום העבודה, ועל התנהלותו היומיומית" נכתב בתזכיר
נהיגה | צילום: Volodymyr TVERDOKHLIB, שאטרסטוק

היום (חמישי), פירסם סגן רה"מ ושר המשפטים, גדעון סער, תזכיר חוק שלפיו לא ניתן יהיה עוד למנוע החזקה ברישיון נהיגה מאדם רק בשל חובותיו בהוצאה לפועל או במרכז לגביית קנסות. בתזכיר החוק מוצע תיקון לחוק ההוצאה לפועל, שמטרתו לבטל את סמכות רשמי ההוצאה לפועל, וכן את סמכות המרכז לגביית קנסות, להטיל על חייבים מגבלה לקבל, להחזיק או לחדש רישיון נהיגה.

התזכיר משקף את תפיסתו של השר, ובהתאם לתפיסה רווחת כיום בעולם המערבי ביחס לאופי ההגבלות על חייבים. מגבלה על רישיון נהיגה מהווה פגיעה משמעותית על חופש התנועה של החייב, על יכולתו להגיע למקום העבודה, ועל התנהלותו היומיומית, ואף אין לה בהכרח זיקה לגביית החוב ולנכסים שיכולים לשמש לפירעון החוב. עוד נמצא כי כלי גבייה מסוג זה לא קיים במרבית מדינות המערב.

לאחר שבתקופת הקורונה הוקפאה זמנית (אוגוסט 2020 עד יולי 2021) הסמכות להטיל מגבלה על רישיון הנהיגה על מנת להקל על יכולת ההתניידות בתקופה בה היו מגבלות רבות על התחבורה הציבורית, לא נמצא כי היה בהקפאת הסמכות כדי לפגוע בצורה משמעותית בהיקפי הגביה.

על כן, החליט שר המשפטים כי הגיעה העת לבטל את הסמכות להטיל הגבלה על רישיון הנהיגה של חייבים נוכח מידת הפגיעה בחייבים הנובעת ממנה.

יחד עם זאת, הסמכות להטיל מגבלה על רישיון הנהיגה תיוותר כחריגה ביחס לחוב מזונות וחוב שהוא לטובת נפגע עבירה, כיוון שחובות אלו דורשים התייחסות מיוחדת לבעלי החוב, ומאחר שמדובר בחלק קטן מאוד מקרב החייבים. תזכיר החוק נכתב ברשות האכיפה והגבייה ובייעוץ וחקיקה (משפט כלכלי) במשרד המשפטים, והופץ היום להערות הציבור למשך 21 יום.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים