שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » הסרת מסיכות בחללים סגורים – בקרוב
פרופ' אש
פרויקטור הקורונה: "מעריך שהחיסונים בטוחים ויעילים גם בקרב ילדים" • עוד הוסיף: "רוצה לראות את אפקט ל"ג בעומר ואז נדון גם על הסוגיה של מסיכות בחללים סגורים"
מסכות | צילום: Ivanova Tetyana. שאטרסטון

לאחר מיעוט החולים שהתגלו בשבועות האחרונים, אומר מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש בראיון ל'ווינט': "אני מקווה שהשבוע יאשר ה-FDA, מנהל התרופות והמזון האמריקאי, את החיסונים לילדים מגיל 12 עד 15, ולאחר מכן ועדת החיסונים בישראל תדון בכך. הסוגיה הזאת רגישה ומורכבת, אך אני רגוע במובן שיש לנו אנשי מקצוע מצוינים שיוכלו לדון ולקבל את ההחלטה הנכונה".

"אני מעריך שהחיסונים בטוחים ויעילים גם בקרב ילדים אבל זו סוגיה מקצועית ונקבל את הנתונים מהוועדה. יש תופעות לוואי שיכולות להיות לכל חיסון, אני לא חושב שיש לחיסון הזה תופעות לוואי חריגות מחיסונים אחרים ומה שיחליטו בוועדה נאמץ".

איך אתה מעריך שההמלצה לא תהיה גורפת? "אני לא יודע, קשה לי לקבוע, אני מקווה שכן ילכו לכיוון של המלצה שתהיה יותר ברורה. זה חשוב לחסן ילדים גם בהיבט התועלת במניעת תחלואה קשה שיכולה להיות, אבל גם תופעות ארוכות טווח שלא יודעים עליהן וזה בטוח יותר מאשר להיות חולה".

האם לאחר תקופה בהם היה ניתן להסיר מסיכות בחללים פתוחים, והירידה בתחלואה. האם תשקלו הורדת מסיכות בחללים הסגורים? "ביום חמישי עשינו צעד נוסף כשהסרנו הגבלות בתו הירוק, בהיקפי פעילות, אוכל ושתייה. עדיין צריך מסכות בחללים סגורים וצריך לראות שהצעד הזה לא גרר עלייה בתחלואה, אני רוצה לראות את אפקט ל"ג בעומר ואז כן נצטרך לדון גם על הסוגיה הזאת. זה בוודאי אחד הצעדים כאשר נמצאים אנשים מחוסנים בסביבה. אני מעריך שנדבר על זה בשבועות הקרובים".

"אנחנו רוצים לראות את השפעת ההקלות שניתנו ביום חמישי ולראות שאין עלייה, ודבר שני – אנחנו עדיין לא בטוחים בהדבקות בין מחוסנים, ככל שנקבל יותר נתונים על זה נוכל לקבל את ההחלטה בקלות. זה בדרך לשם, אבל עדיין אני לא יכול לציין לוחות זמנים", הסביר אש.

על קצב החיסונים האיטי הפרופ' אומר: "נכון, קצב ההתחסנות איטי מאוד ואנו מעריכים שזה יימשך ככה. כל אחד שמתחסן זה רווח כך שגם המספרים הקטנים חשובים, אני מניח שלא נגיע להיקפים גדולים יותר בשלב הזה והגענו לחמישה מיליון שזו מסה משמעותית. אני חושב שהיא לא מספקת ואני רוצה יותר אבל אנשים באים לאט לאט להתחסן".

פרויקטור הקורונה מדגיש כי הסיבה שמשרד הבריאות ממליץ לנסוע לחו"ל רק לצרכים חיוניים. "החשש שלנו הוא מפני הדבקות לווריאנטים שיהיה קשה להתמודד איתם ויאתגרו את החיסון, אז ההמלצה הכללית היא לא לנסוע אם לא חייבים, ולאחר מכן יש שורה של מדינות שהוצאנו אליהן אזהרות מסע כי בהן יש תחלואה גבוהה, כמו קפריסין ויוון, שבעת הזאת לא כדאי לנסוע לשם. אותן שבע מדינות – וייתכן ויצטרפו עוד מדינות – בעת הקרובה אסרנו למעשה על הנסיעה אליהן ומי שחוזר מהן, גם אם הוא מחלים או מחוסן יצטרך להיות בבידוד".

על נושא הכניסה והיציאה מהארץ הוא אומר: "אני חושב שנעשו הרבה צעדים ובחודשים האחרונים עשינו לא מעט שינויים בהקשר של כניסת תחלואה גם בנתב"ג וגם ממעברים אחרים. אנחנו הרבה יותר בטוחים מלפני מספר חודשים ובכל זאת זה עניין של מידתיות, אתה לא יכול לסגור את המדינה בצורה מוחלטת ואתה צריך לקחת איזשהו סיכון מסוים כדי שהחיים ימשיכו. יש בעיות לא פשוטות של אנשים שלא יכולים להגיע מסיבות כאלה ואחרות מתוך השבע מדינות האלה, ויש עניין לא פשוט לעיתים של החלטה על פגיעה באנשים ולכן צריך לעשות בצורה מידתית, ואני חושב שהתוכנית שלנו בנושא היא כזאת".

לאחר הירידה בתחלואה, במשרד הבריאות שוקלים את הצעד הבא, סגירת מוקדי הבדיקות של היבדק וסע. פרופ' אש תומך בהחלטה של סגירת המתחמים, ומטעמו נכתב "מבקש מהמפקדה להכין תוכנית לשבועות הקרובים לצמצום עד סגירת מתחמי הדרייב־אין".

"לאור הירידה בתחלואה ולנוכח העובדה שנראה שהחיסון יגן עלינו לפחות עד סוף השנה, החלטנו בהנחיית שר הבריאות להאריך את תוקפו של התו עד דצמבר 2021", אמר לוי. זאת לאחר שביום חמישי האחרון נכנסו לתוקפן הקלות נוספות בהם: ההתקהלות עד 50 אנשים בשטח סגור ועד 500 אנשים בשטח פתוח, הפעלת חדרי כושר ומתקני ספורט, בריכות ואטרקציות במבנה במתכונת תו סגול וביטול ההגבלות על מקומות הפועלים במסגרת התו הירוק. בנוסף אושר גם קיום אירועים כמו הופעות ילדים בהושבה בלבד בשטח פתוח, עד 500 איש וללא צורך בתו ירוק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים