שיתוף
תגובות
בריאות » דיאטה ותזונה נכונה » רכיב אחד פחות בתפריט מבטיח ירידה במשקל
אוכלים בריא
כאשר נבין מה אנחנו אוכלים ונדע להוריד ולו רכיב אחד מהתפריט, נוכל להגיע להישגים גדולים גם בבריאות וגם בירידה במשקל • הנה הסוד הקטן הגדול ביותר
תגיות: , ,
זהירות, סוכר | צילום: Nitiphonphat, שאטרסטוק

כמה פעמים הצהרנו שממחר דיאטה? כנראה אין ספור פעמים. כמה פעמים החזקנו מעמד בדיאטה? זו כבר שאלה אחרת…

ארגון הבריאות העולמי ממליץ לצרוך עד 10 כפיות סוכר ביום. אלא שרוב בני האדם מגיעים ל- 50 כפיות סוכר ואף יותר. הסוכר פוגש אותנו בצמתים רבים בחיים, וכמעט בכל סוג של מאכל. עודף סוכר הביא את העולם המערבי לפיתוח הסוכרת, אותם מכנים מגפת המאה ה- 21. מעבר לסוכרת, יש לכך השלכות בריאותיות שונות.

על פי מחקרים, אכילת יתר של סוכר עשויה לגרום לעלייה של 18% בסיכוי ללקות בסרטן. בנוסף, היא משפיעה על מצב הרוח לרעה. אם נראה לכם שכמות גלידה תשפר את מצב הרוח שלכם, זה אולי יחזיק מעמד לרגעים ספורים. בפועל, עודף סוכר גורם לדיכאון ועייפות. גם בריאות הלב נפגעת, ועור הפנים מושפע ועלול להיראות זקן יותר.

כולם מבינים שסוכר זה רע. רק תבינו מה יכולה לעשות לכם הפחתת הסוכר: בכתבה שהתפרסמה ב'וואלה', סיפרה אישה בשם יונית כפיר, כי אחרי 200 סוגי דיאטות שניסתה כל חייה ולא ממש ירדה במשקל, היא החליטה על אתגר ללא סוכר.

הדגש היה על הבנה במה יש סוכר ובמה אין, ולא היצמדות לתפריט מסוים. סוכר הוא למעשה פחמימה שמגיעה אלינו בעשרות שמות שונים. "גלוקוז, פרוקטוז, מלטודקסטרין, דקסטרוזה, מולאסה, הם רק חלק מהשמות המופיעים במוצרים שהם למעשה סוכרים.

רוב העולם המערבי אוכלים רכיב אחד בהפרזה גדולה במיוחד: פחמימות/סוכרים. לחמים ומאפים, דגני בוקר, מעדנים ממותקים, ארוחות פסטה נודלס ואורז, קטשופ וצ'יפס, עוגות ועוגיות, גרנולות, ממרחים ואפילו שייקים ומיצים שמתחזים להיות בריאים – כל אלה הם סוכר ורובנו מבססים את התזונה שלנו עליהם.

יונית מסבירה כי מרגע שמחדדים את המודעות ונשענים על ידע אמין ומקצועי באשר למה הוא סוכר, לומדים לסגל תזונה משוחררת מספירת קלוריות ושקילת אוכל. פשוט יודעים מה זה סוכר ואיך בוחרים לאכול קצת אחרת. התוצאות, אם תשאלו את מי שעבר לתזונה ללא סוכר – פשוט עובדות. גם בריאים יותר וגם יורדים במשקל.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים