שיתוף
תגובות
חדשות » הסתדרות המורים ומשרד החינוך במו"מ על מתווה הלימודים
בהכרעת בית הדין
בית הדין לעבודה קבע בפסק הדין כי המורים יחוייבו ללמד במסגרת מתווה הבדיקות, ועל הצדדים להגיע להסכמות במסגרת דיונים בנוכחות מנכ"לית המשרד ומזכ"לית ההסתדרות
כיתה | צילום: Gil Cohen Magen, שאטרסטוק

משרד החינוך ידון הערב (מוצ"ש) עם הסתדרות המורים על החזרה הצפויה מחר ללימודים במסגרת מתווה הבדיקות הממשלתי החדש שנקבע במקום נוהל בידודי התלמידים. זאת, בעקבות הכרעת בין הדין לעבודה אתמול (שישי) להאריך את הצו האוסר על הסתדרות המורים לשבות.

בית הדין קבע בהכרעתו כי על הצדדים להתחיל לדון כבר הערב, ולקיים מחר פגישה נוספת בנוכחות מנכ"לית משרד החינוך דלית שטאובר, מזכ"לית הסתדרות המורים יפה בן דויד וגורם מהדרג הבכיר ביותר במשרד הבריאות. בנוסף קבע בית הדין כי על ההסתדרות לעדכן את בית הדין בהתקדמות המגעים הנוגעים לתוכנית הממשלתית עד ליום שני בשעה עשר בבוקר.

במהלך הדיון דחה השופט דורי ספיבק את טענת משרד החינוך כי הודעת ההסתדרות על השבתת מערכת החינוך הינה פוליטית. בהכרעתו נימק כי "בפסיקה נקבע כי שביתת מחאה קצרה היא לגיטימית, ולא תיחשב לשביתה פוליטית אסורה בנסיבות שבהן מטרת השביתה הינה להביע את מצוקת העובדים בנושא מסוים, ובפרט כשמדובר בטענת העובדים על כך שמעסיקם אינו דואג לסביבת עבודה בטוחה".

השופט קיבל למעשה את טענת הסתדרות המורים, אך ציין כי לפני ההכרזה על שביתה היה על הארגון לנסות להידבר עם משרד החינוך. זאת, משום שהסתדרות המורים אינה מבקשת לבטל את המתווה, אלא לדחות אותו, על פי חוות דעת של כמה מומחים ששמעה, כשהיא חמושה גם בעמדת משרד הבריאות.

מנכ"ל משרד הבריאות נחמן אש התייחס גם הוא בעצמו לנושא ואמר כי אם יקפידו על בדיקות של תלמידי בתי הספר, לא תהיה עלייה משמעותית בתחלואה למרות ביטול הבידוד לילדים. זאת, לאחר שהממשלה החליטה להוציא לפועל את המתווה חרף המלצת משרד הבריאות לדחות את המהלך לפחות בשבוע.

"המתווה מאזן בין הסיכון לתחלואה למניעת הנזק כתוצאה מפגיעה בלימודים וחיוני נוכח מאפייני זן אומיקרון", הסביר אש. "אנחנו עוסקים בהוצאתו לפועל בצורה מתואמת, אנו בטוחים שחזרה ללימודים באופן רציף היא לטובת הילדים. ברור שדאגתנו היא לבריאות הציבור כולו. יחד עם זאת, השינויים שיתקבלו יאפשרו לנו לנהל אותו בצורה מהודקת. נמשיך לעקוב אחר נתוני התחלואה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים