שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הסתה חמורה מצד ח"כים נגד ההתיישבות הצעירה
"עבריינים"
שר הבריאות הצטרף לדברי ההסתה של ח"כ מוסי רז נגד ההתיישבות ואמר כי "אנשים יוצאים מהמקומות האלה (התיישבות) ועושים פוגרומים בערבים" • דרישה מבנט לגנות
שר הבריאות היוצא ניצן הורביץ | צילום: אריה לייב אברמס

שר הבריאות ניצן הורוביץ התייחס הבוקר בריאיון ל'כאן חדשות' לנושא ההתיישבות הצעירה ואמר: "מרצ ואני מתנגדים למה שמכונה 'ההתיישבות הצעירה', זה שם מכובס למאחזים בלתי חוקיים. אנשים יוצאים מהמקומות האלה ועושים פוגרומים בערבים".

דבריו של הורוביץ עוררו סערה בימין לאחר טענתו כי "אנשים יוצאים מהמקומות האלה (התיישבות) ועושים פוגרומים בערבים". דבריו של הורוביץ הם דברי המשך לדבריו של ח"כ מוסי רז ממרצ שאמר אמש בריאיון לגל"צ "כדי שלא יסבלו (ילדים שגרים בהתיישבות), שירותי הרווחה צריכים לקחת את הילדים שלו ולהעביר אותם לישראל – שיגורו אצל משפחות אומנה".

על רקע ההתבטואיות החריפות ביממה האחרונה כנגד ההתיישבות הצעירה של ח"כים ממרצ פנו היום מפורום ההתיישבות הצעירה לראש הממשלה נפתלי בנט להתנער ולגנות פומבית את דבריהם המתירים את דמם של המתיישבים.

במכתב אותו שלחו כתבו: "בימים האחרונים מפעל ההתיישבות הצעירה אותו אתה מכיר היטב נתון תחת מתקפה והסתה פרועה הגובלת בעלילת דם קשה מצד גורמים בכירים החברים בקואליציה תחת ממשלתך".

"ההתיישבות הצעירה המונה קרוב ל-70 יישובים ומונה כ-25,000 תושבים (מתוכם כ 12,000 ילדים) הוקמה בשליחות וביוזמת ממשלות ישראל לקראת סוף שנות ה-90 במטרה להרחיב את ההתיישבות היהודית ביהודה שומרון ולמנוע רצף טריטוריאלי פלסטיני והקמת מדינה פלסטינית בלב ליבה של ארץ ישראל".

"בשנים האחרונות גם אתה וגם חבריך במחנה הלאומי הנמצאים בממשלה ומחוצה לה הכרתם מקרוב את היישובים והתושבים החלוצים המשרתים בצבא ובכוחות ההצלה השונים, משלמים מיסים ופעילים בכל רבדי החברה הישראלית".

"הכרתם גם את המצוקה האמיתית של ההתישבות הצעירה הסובלת מהזנחה בשל אי חיבור ראוי לתשתיות בסיסיות ואלמנטריות כגון חשמל, מים, תקשורת ומרכיבי ביטחון המסכנות את חייהם של התושבים. אך אתמול קבעה הוועדה לזכויות הילד בראשות חברת הקואליציה ח״כ מיכל שיר כי ״אי הסדרת תנאי המחיה והתשתיות ביישובים מהווה הפקרה של התושבים ושל 12 אלף הילדים החיים ביישובים".

"ביממה האחרונה נתונה ההתיישבות הצעירה למתקפה חסרת תקדים מצד חברים בקואליציה תחת ממשלתך. אמירתם של ח״כ מוסי רז שקרא בעת ראיון לקחת את ילדיו של איתי זר מראשי ההתיישבות הצעירה אותו גם כינה ״עבריין״ (ואת ילדי שאר המתיישבים ״העבריינים״) ולהעבירים ע״י הרווחה למשפחות אומנה".

"וכן אמירתו הבוקר של שר הבריאות ניצן הורוביץ כי ״מההתיישבות הצעירה יוצאים לפוגרומים בערבים״ הינם הסתה פרועה ועלילת דם אשר מתירה את דמם של המתיישבים ועלולה לעודד גורמים אלו ואחרים לפגוע פיזית בנו ובילדינו".

"אנו קוראים לך להתנער פומבית ולגנות את דברי ההסתה הללו ולקרוא לסדר את חברי הקואליציה שעסוקים בהתרת דמינו ולצד זאת לקדם את הסדרת היישובים כפי שהבטחת שתעשה כראש ממשלה. זה בידיים שלך".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. מה הסתה???
    אני לא מבין ממתי אומרים בישראל הסתה על דברים שנאמרים כנגד אנשי ימין????
    לשמאל מותר להגיד הכככלללללל
    רק שלא יתבעו אותכם שכתבתם שמאלני מסית…..
    גאולה במהרה

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים