שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » הסתיים הכינוס של ארגון 'רבני מדינות האסלאם'
ברומו של עולם
הראשל"צ הרב יצחק יוסף שליט"א, שיגר מכתב נרגש שבו כתב כי נבצר ממנו להשתתף בוועידה בטורקיה בגלל מגבלות הקורונה והוסיף כי הרבנים "מוסרים את הנפש להפיץ תורה"
| צילום: באדיבות המצלם

בתום יומיים מרגשים של דיונים אינטנסיביים, מושבים מרתקים ופגישה חמה ולבבית עם הנשיא הטורקי ארדואן – לפני זמן קצר הסתיים הכינוס הראשון של "ועד רבני מדינות האסלאם" באיסטנבול שבטורקיה.

30 הרבנים שהשתתפו בו – ספרדים ואשכנזים וכן שלוחי חב"ד – חוזרים בשעות אלה ל-14 המדינות האסלאמיות שבהן הם מתגוררים באופן קבוע וביניהן תוניס, מרוקו, איראן, איחוד האמירויות, קזחסטן, אזרבייג'אן ועוד.

על פי ההערכות ב-14 המדינות הללו מתגוררים יותר מ-100 אלף יהודים. באזרבייג'אן נמצאת הקהילה הגדולה ביותר שמונה כ-38 אלף יהודים, בקזחסטן 20 אלף, בטורקיה 15 אלף ובאיראן 12 אלף יהודים.

אורח הכבוד של הכינוס היה רבה הראשי של רוסיה, הגר"ב לאזאר שליט"א. גם מרן הראשון-לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א אמור היה להגיע לכינוס המיוחד, אך בגלל מגבלות הקורונה נבצר ממנו להשתתף.

כתחליף להשתתפותו הפיזית, מרן הראשון לציון – שהוא הפוסק ההלכתי אשר מלווה ומדריך את הארגון מיום היווסדו – שלח מכתב נרגש למשתתפי האירוע: "כינוסם של צדיקים נאה להם ונאה לעולם", כתב, הנני לברך את כלל הרבנים הגאונים שליט"א המשתתפים בכינוס מכלל המדינות שימשיכו במפעלותיהם החשובים איש איש במקומו. והנה חברי הארגון רבני הקהילות שליט"א פועלים לרוב במדינות אסלאמיות בתנאים מורכבים ועם כל זה מוסרים נפש להפיץ תורה ולזכות את הרבים ולקרב את ליבותיהם של ישראל לאביהם שבשמיים. עקב מצב התחלואה בעולם נבצר ממני להשתתף בכינוס החשוב והנני לברך את הרבנים המארגנים וחברי נשיאות האיחוד שיהי רצון ובכל אשר יפנו ישכילו ויצליחו לעבודתו יתברך וימשיכו עוד לזכות את הרבים ולהפיץ דבר ה' זו הלכה מתוך בריאות איתנה ונהורא מעליא".

"הראשון-לציון שליט"א הוא מורה הדרך ההלכתי של הארגון וכולנו נעזרים רבות בהדרכותיו, פסיקותיו ועצותיו, הן מאירות עיניים ממש", אומר יו"ר ומייסד הארגון הרב מנדי חיטריק, מרבני איסטנבול.

חברי מועצת הנשיאות של הארגון, לבקשת הראשל"צ, הם רבה הראשי של תוניס הרב חיים ביתאן שליט"א, רבה הראשי של טורקיה "חכם באשי" הרב יצחק חליבה שליט"א, הרב שמעון-גד אליטוב שליט"א, חבר בד"ץ דמונטריאול הרב רפאל-דוד באנון שליט"א ורבה של הקהילה המרוקאית בניו-יורק הרב גד בוסקילה שליט"א.

במושב לזכרו של הרמב"ם זצ"ל שיום ההילולא שלו יחול מחר, כ' בטבת, התפלפלו רבה הראשי של רוסיה הגר"ב לאזאר ורבה הראשי של איראן הגר"י גראמי בנושא הרפואה בשיטת הרמב"ם. "חכם באשי" הרב יצחק חליבה, שפרס את חסותו על האירוע כולו, דיבר על נושא "גדולת ה'" לפי שיטת הרמב"ם והגר"י כהן רבה של קזחסטן הפליא בגודל מעלתו של רבי משה בן מיימון. הרב בנימין חטאב, מנהל בית הספר היהודי בטוניס, נשא דברי התעוררות וסיפר לנוכחים כי מחר יחול גם יום השנה לרצח בנו יואב הי"ד במתקפת הטרור ב"היפר כשר" בפריז.

נציג יהודי מצרים, הרב יהודה דיין שליט"א שהיה רבה של אלכסנדריה וכיום מכהן כרבה של ליבורנו באיטליה, חילק לנוכחים את ספרו על רבני מצרים האחרונים. המקובל הצדיק רבי דוד-חנניה פינטו שליט"א, יליד מרוקו, נשא באמצעות ה"זום" את ברכתו לבאי הכינוס.

אחת מההחלטות שהתקבלו הייתה ייסוד ועד לשיעורי תורה בקרב רבני הארגון. לראשות הועד נבחר רב המדינות המוסלמיות אלבניה וקוסבו הגר"י קפלן ולצידו ראש איגוד רבני העדה הבוכרית הרב שלמה רבין והגר"י גראמי.

הרבנים השתתפו במהלך היום גם בהרצאות בנושא גיוס כספים מקרנות פילנטרופיות, השימוש במדיה החברתית ובמדיה הכתובה לקידום הקהילה והצגת אמצעי קשר לשנה הקרובה.

"יהודים חיים במדינות אסלאמיות בכבוד רב וזוכים להערכה וסיוע מהממשלות השונות. במדינות האסלאם יהודים חיים טוב יותר מאשר מדינות אירופה שבהן חל איסור על שחיטה או על ברית מילה. אנחנו בטוחים שכינוסים מעין אלה יסייעו לקהילות היהודיות ולרבנים בשמירת המצוות, לימוד התורה וביצור חומות הדת", דברי הרב חיטריק.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הישג ענק הוא להגיב באותה צורה גם כאשר מנצחים וגם כאשר מפסידים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים