שיתוף
תגובות
חדשות » הסתיימו אירועי הזיכרון -מדינת ישראל מציינת את יום העצמאות
ישראל בת 74
טקס הדלקת המשואות ייערך השנה כמקובל, לראשונה בלי הגבלות הקורונה. וגם יו"ר הכנסת צפוי לשאת דברים | מחר ייערך המטס של חייל האוויר
זיקוקים בירושלים | צילום: שאטרסטוק

מאבל הזיכרון לחגיגות העצמאות: בהר הרצל בירושלים נפתחו הערב (רביעי) חגיגות יום העצמאות ה-74 של מדינת ישראל בטקס הדלקת המשואות המסורתי – שלראשונה זה שנתיים נערך ללא אף הגבלות קורונה, ואלפים הגיעו ליציע הקהל. השנה נערך הטקס בסימן "יד פוגשת יד אחות", ו-13 ישראלים וישראליות נבחרו להדליק בו את 12 המשואות המסמלות את 12 שבטי ישראל.

לאות התחשבות עם הלומי הקרב, וכפי שעשו עיריות ברחבי הארץ, גם בטקס ברחבת הר הרצל לא יהיו השנה זיקוקים, אולם יהיה שימוש בפירוטכניקה שקטה.

הטקס נערך עשור לאחר מותה של סגן הילה בצלאלי ז"ל, שנהרגה במהלך החזרות לטקס הדלקת המשואות ב-2012, ועל כן את תפילת "יזכור" קרא אביה ירון בצלאלי. בהתאם למסורת את הנאום המרכזי בטקס יישא יו"ר הכנסת מיקי לוי. בניגוד לקודמו, ראש הממשלה נפתלי בנט לא יישא נאום משלו או ישלח לקהל ברכה מצולמת. גם הכניסה שלו לרחבת ההר לא הייתה טקסית, והוא יושב ביציע הקהל יחד עם בני משפחתו.

בין אלו שידליקו בטקס משואה נמנה מפקד הימ"מ תת-ניצב ח'. הימ"מ, או היחידה הלאומית למלחמה בטרור, לקחה חלק מרכזי במאבק בגל הפיגועים שחוותה ישראל בחודשיים האחרונים, וימים אחדים לפני הטקס הועלה ח' בדרגה. זהותו אסורה בפרסום, ובניגוד לכל שאר המשיאים הוא יופיע בטקס עם מסכה. ח', שצמח ביחידת העילית המשטרתית ומשרת בה כמעט 30 שנה, ישיא את המשואה בשם הימ"מ וכן בשמם של כלל שוטרי, שוטרות ומתנדבי משטרת ישראל.

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים