שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העבודה תתמוך בחוק של גנץ? מיכאלי: "מסכימה"
חוק תמורת חוק
"כפי שקידמנו באופן ענייני הצעת חוק שהיא בבת עיניכם, אני מצפה שתקדמו חוקים של שר הביטחון למען החיילים ואנשי הקבע" ביקש יו"ר הוועדה ח"כ ביטון ממיכאלי
ח"כ מיכאל ביטון | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ מיכאל ביטון לשרת התחבורה: "קשה לנו לבטל את התקנה למניעת שכחת ילדים בלי לדעת שיש למשרד תכנית לקיץ הקרוב – הכפפה אצלך". השרה מיכאלי: "מציעה שנקבע דיון ולקראתו נעשה פגישה ונקבע מתווה".

הדברים נאמרו בישיבה בה דנה הוועדה בהכנה לקריאה שנייה ושלישית של ההצעה לתקן את פקודת התעבורה לקראת תחילת ניסויים מסחריים ברכבים אוטונומיים. השרה מיכאלי התייחסה לדיונים לקראת אישור ההצעה לקריאה שנייה ושלישית, ובירכה על כך שישראל תהייה אחת המדינות הראשונות בעולם שתאפשר לרכבים אוטונומיים לנוע בכבישים ולעבור את השלב הזה שהאנושות צועדת אליו. היא הוסיפה כי חשוב שהניסוי יערך לא רק במרכז הארץ, אלא גם בצפון, בדרום, בנגב ובגליל ואמרה כי "זו פריצת דרך מרגשת".

עוד בנושא:

היו"ר ביטון בירך גם הוא לקראת אישור ההצעה, ואמר כי משרד התחבורה צריך להיות גאה בהובלה בחזית העולם בבדיקת טכנולוגיות פורצות דרך. היו"ר ביטון התייחס לתקנות למניעת שכחת ילדים ברכב, ואמר כי יש מחלוקת בין הוועדה למשרד. הוא הוסיף כי כפי שנעשה בעבר בתמרוץ מערכות בטיחות של חברת מובילאיי ניתן לתמרץ בעלי רכבים ישנים בצורה דומה, או למצוא פתרונות אחרים כמו לחלק כ-50 או 100 אלף אביזרים בעיקר למוחלשים ולבחון האם זה מציל חיים. "קשה לנו לבטל את התקנה בלי לדעת שיש תכנית פעולה לקיץ הקרוב, הכפפה אצלך", אמר היו"ר ביטון לשרה מיכאלי.

בתגובה לכך אמרה השרה כי האמצעים של מובילאיי הוכיחו עצמם כיעילים, מה שלצערה לא הוכח במוצרים למניעת שכחת ילדים. היו"ר ביטון הזכיר כי משרד התחבורה מאפשר הנחה ליבואנים שמתקינים את המערכות ברכבים חדשים, וקרא למצוא את הדרך לסייע גם לחלשים שאין ביכולתם לקנות מכוניות חדשות. השרה מיכאלי ביקשה לקבוע דיון ולפניו לדון במתווה. היו"ר ביטון ביקש מח"כ בועז טופורובסקי, יו"ר ועדת המשנה לבטיחות בדרכים, להביא לוועדה מתווה כזה.

עוד הוסיף היו"ר ביטון, כי "כפי שקידמנו באופן ענייני הצעת חוק שהיא בבת עיניכם, אני מצפה שתקדמו חוקים של שר הביטחון למען החיילים ואנשי הקבע ותסיימו את המשבר הזה. כפי שעשינו גם אתם יכולים". השרה מיכאלי השיבה: "אני מסכימה וחבל שהחרמתם את המליאה". היו"ר ביטון הגיב: "לא החרמנו את החוק שלך, אז הדדיות זה מה שאנחנו מבקשים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים