שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » העברת חיסונים למדינות זרות הוקפאה
בגלל היועמ"ש
היועמ"ש דרש הבהרות בדבר המהלך לאחר שהמל"ל ביקש ממנו חוות דעת – והמהלך הוקפא. לשכת רה"מ: "ישראל צריכה להיות גאה על העברת חיסונים שלא נגרעים מאף אזרח"
מנדלבליט לצד נתניהו, בזמנים טוב יותר | צילום: לע"מ

ראש המל"ל מאיר בן שבת הודיע היום (חמישי) כי החליט להקפיא את ההנחיה להעברת חיסונים למדינות זרות עד שהנושא ייבחן משפטית, וביקש את חוות דעת היועץ בנושא. עד כה הועברו כ-15 אלף חיסונים להונדורס, גואטמלה ולפלסטינים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "אף שלא נגרע חיסון אחד מאזרחי ישראל ואף שהכמות למדינות היא סמלית בלבד ובונה שם טוב לישראל בעולם, עלתה קדם עתירה שהפנה היועץ המשפטי לממשלה לראש המל"ל, ועל כן ביקש ראש המל״ל לקבל מהיועמ"ש חוות דעת בנושא".

מטעם היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי "היועץ המשפטי לממשלה בוחן את הטענה כי הועברו חיסונים למדינות זרות בחוסר סמכות, זאת בעקבות פניות ציבור שקיבל. בנוסף התקבלה הבוקר לראשונה פנייה מראש המועצה לביטחון לאומי, לקבלת חוות דעת בנושא. בפנייתו עדכן כי כבר ניתנה הנחיה להקפיא כל פעולה בנושא".

שר הביטחון בני גנץ מסר: "מברך על ההחלטה להקפיא את העברת החיסונים הישראלים למדינות אחרות. המהלך של נתניהו נעשה באופן לא דמוקרטי, תוך עקיפת הנהלים. אם יש סיבה להעברת חיסונים למדינות שונות על חשבון אזרחי ישראל- זה יוחלט אך ורק בפורומים המתאימים. קבלת ההחלטות במחשכים, מעלה חשש לפגיעה ביחסי החוץ ובביטחון המדינה".

מוקדם יותר היום, גנץ דרש מנתניהו לעצור באופן מידי את העברת החיסונים שרכשה ישראל למדינות זרות. הוא ביקש לכנס את הקבינט המדיני-ביטחוני לדיון דחוף בנושא, ופנה למנדלבליט כדי שיבחן את חוקיות ההליך.

במכתב ששיגר לנתניהו, לראש המל"ל וליועמ"ש, הבהיר גנץ כי "קבלת ההחלטות ללא אישור בהתאם למנגנונים הדמוקרטים מעלה חשש לפגיעה ביחסי החוץ ובביטחון המדינה. בעוד שאספקת החיסונים לצוותי הרפואה ברשות הפלסטינית, בוצעה לאחר הליך סדור, ולאור צורך רפואי מובהק של מדינת ישראל, אספקת החיסונים למדינות נוספות בעולם לא הועלתה מעולם לדיון בפורומים הרלוונטיים".

מלשכת ראש הממשלה נמסר מוקדם יותר השבוע כי "לאור מבצע החיסונים המוצלח בישראל והיותה המדינה המובילה בעולם בהתחסנות האוכלוסיה, התקבלו פניות רבות ממדינות העולם לישראל לקבלת סיוע באספקת חיסונים".

"ישראל אינה מייצרת חיסונים בעצמה והיא הודיעה לפונים כי הכמויות שהוזמנו ע״י ישראל מיועדות לחיסון אוכלוסייתה ואין צפי ליכולת משמעותית לסייע לפחות עד שמבצע החיסונים בישראל יסתיים. עם זאת, במהלך החודש האחרון הצטברה כמות חיסונים מוגבלת שלא נעשה בה שימוש ועל כן הוחלט לסייע בכמות סמלית של חיסונים לצוותי רפואה של הרשות הפלסטינית ולכמה מהמדינות שפנו לישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים