שיתוף
תגובות
משפחה » חינוך » העובדות הסוציאליות ישבתו מיד לאחר פסח
משבר בשכר
יו"ר איגוד העובדות הסוציאליות ענבל חרמוני בפנייה לראש הממשלה ושר האוצר: משרד האוצר מכשיל את הסכם השכר החדש שהיה אמור להיכנס לתוקף ביולי 2021
עבודה סוציאלית | צילום: Syda Productions, שאטרסטוק

יו"ר איגוד העובדות ועובדים הסוציאליים עו"ס ענבל חרמוני שלחה מכתב לראש הממשלה נפתלי בנט ושר האוצר אביגדור ליברמן ובו הודיעה על כוונת האיגוד להשבית את כלל השירותים החברתיים בישראל מייד לאחר חג הפסח, בשל אי חתימה על הסכם השכר החדש עם העובדות והעובדים הסוציאליים.

"בעקבות מאבק נחוש של העובדות והעובדים הסוציאליים בקיץ 2020 , ובזכות תמיכה נרחבת לה הייתם שותפים, הוסכם על רפורמה במבנה השכר של העובדות הסוציאליות ב- 2 פעימות. הפעימה הראשונה, בעלות של 200 מיליון שקלים, הייתה אמורה להיכנס לתוקף ב-1 ביולי 2021. במשך שנה קיימנו עם משרד האוצר מו"מ על פרטי מבנה השכר החדש, עד שבאוקטובר 2021 סוכמו פרטי רפורמת הישג. מבנה השכר החדש כולל עליה של פ 3.5 בשכר היסוד של העובדות הסוציאליות, ביטול רכיב "ההשלמה לשכר מינימום" ותגמול על השכלה ומקצועיות, באופן שמבטיח אופק וצמיחה".

"אף על פי כן, עד היום, 9 חודשים מאז הייתה אמורה הרפורמה להיכנס לתוקף, אגף הממונה על השכר במשרד האוצר טרם חתם על ההסכם! עובדי אגף הממונה על שכר ממשיכים לעכב את החתימה על- ידי חזרה מההסכמות".

"ובינתיים: עובדות ועובדים סוציאליים ממשיכים לעזוב את השירות הציבורי. לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, חל גידול של 50% במשרות הפנויות בתחום העבודה הסוציאלית בשנתיים האחרונות. הסיבות לנטישה הן העדר תגמול ושכר הולם ועומסים בלתי סבירים אשר לא מאפשרים להם לבצע את עבודתם כיאות. לצד הנטישה ההמונית של המקצוע, המצוקות בציבור רק הגדילו את עומס הפניות לעובדות ולעובדים הסוציאליים".

"איננו יכולות לספוג עוד. בזמן שאנו עומדות בפרץ ומחזיקות בעצמנו את השאריות של השירותים החברתיים הקורסים, לאגף הממונה על השכר כפי הנראה יש דברים חשובים יותר. לכן, בלית ברירה, השבוע אנו מכריזים סכסוך עבודה בשל אי-חתימת הסכם הרפורמה והחזרה מהסיכומים".

"אם הסכם הרפורמה לא ייחתם עד פסח, לאחר החג – העובדות הסוציאליות ישביתו את כל השירותים החברתיים במדינה, בכללם בין היתר: שירותי מבחן וחקירות ילדים, עובדות אלימות במשפחה, עו"ס חוק הנוער האמונות על ילדים ונוער בסיכון, עו"ס סדרי דין אשר כותבות תסקירים לבתי הדין, עו"ס קשישים, עו"ס מחלקות בריאות הנפש ומחלקות כלליות בבתי החולים וכיו"ב".

"זהו צעד עצוב וקשה עבורנו, אך אנו גם מבינים שכלו כל הקיצים, ואין לנו ברירה אחרת על- מנת להבטיח את החתימה על ההסכם. אני פונה אליכם ומבקשת את התערבותכם האישית ע״מ להביא את הסכם רפורמת הישג לחתימה וסיום, ובכך למנוע את אסון סגירת השירותים החברתיים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים