שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העולם מסקר את הדרמה הפוליטית בישראל
בנימין נתניהו | צילום: אתר הכנסת

באתרי החדשות הגדולים בעולם דיווחו היום (חמישי) על הכרזת יו"ר יש עתיד יאיר לפיד כי הצליח להרכיב ממשלה, רגע לפני תום המנדט. באתרים השונים דיווחו כי "מפלגות האופוזיציה בישראל הגיעו להסכמה על הקמת ממשלה חדשה שתשים סוף לשלטון נתניהו אחרי 12 שנה".

הניו יורק טיימס האמריקאי העלה בעמוד הבית ידיעה ראשית עם הכותרת: "נתניהו על סף הדחה לאחר שיריביו מסכימים על קואליציה" על אף שהשתמשו במונח "קואליציה שברירית" בהתייחסות לממשלה המסתמנת בישראל.

ברשת BBC הבריטית הוסבר כי הדבר היחיד שמאחד את כולם בקואליציה השברירית שטרם קמה הוא הרצון להחליף את נתניהו אחרי 12 שנים. "התבוסה של נתניהו לא נחתמה רק על ידי מתנגדיו משמאל, אלא גם על ידי אנשי ימין כמוהו שאותו הוא הפך לאויב שלהם באמצעות הטקטיקות האכזריות והשתלטניות", נכתב.

באתר של רשת CNN נכתב כי ההסכם שגובש הוא "רעידת אדמה בפוליטיקה הישראלית". עוד נכתב כי "ייתכן שאלו ימיו האחרונים של נתניהו בשלטון אחרי 12 שנות כהונה". בכתבה נכתב עוד: "בצעד היסטורי החליטה גם המפלגה האיסלאמיסטית הקטנה רע"מ להצטרף לקואליציה. זו הפעם הראשונה שמפלגה ערבית-ישראלית מצטרפת לקואליציה".

בגרדיאן הבריטי, כתבו כי "אחרי ימים של משא ומתן משוגע, לפיד אמר לריבלין כי עלה בידו להרכיב ממשלה פחות משעה לפקיעת הדדליין. עם זאת, נתניהו עדיין מקווה להמשיך במאמציו למנוע את הרוב של 61 מלפיד". עוד הזכירו את רע"מ, המפלגה הערבית הראשונה שתיקח חלק בקואליציה במדינה.

בוושינגטון פוסט נכתב כי "האופוזיציה הישראלית אומרת כי היא מוכנה להצביע על הדחת נתניהו". רשת NBC האמריקנית דיווחה אף היא: "יריביו של נתניהו סיכמו על עסקה להקמת ממשלה חדשה שתדיח אותו מהשלטון".

בארגון התקשורת "פוליטיקו" כתבו כי "הספירה לאחור של נתניהו החלה, כאשר המפלגות שמתנגדות לו הצליחו להגיע להסכם קואליציוני שיביא לקץ שלטונו של ראש הממשלה". בנוסף, התייחסו לכהונתו המסתמנת של נפתלי בנט כראש הממשלה הבא: "הוא יהיה עסוק בניהול קואליציה מסורבלת, אך הוא עשוי להוריד את המתיחות מול ארצות הברית ולהוריד מהפרק באופן זמני את האובססיה של נתניהו למניעת הסכם הגרעין עם איראן".

דר שפיגל הגרמני התייחס לאירועים הדרמטיים שקרו והסביר לקוראיו מי הם יאיר לפיד ונפתלי בנט, האנשים החדשים שעתידים להחליף את נתניהו. העיתון כתב על עברו של בנט כאיש עסקים וכראש המטה של ראש הממשלה, ועל עברו של לפיד כסופר, מגיש טלוויזיה ואף מתאגרף חובב.

דוברת הבית הלבן, ג'ן סאקי, נשאלה במסיבת העיתונאים לפנות בוקר על הנושא, אך בחרה בהתייחסות דיפלומטית ללא מחויבות מיוחדת. "אנו לא נתייחס לתהליך פוליטי שמתרחש במדינה זרה, בישראל או בכל מדינה אחרת בעולם", אמרה. "הנשיא ביידן מחויב לפתרון שתי המדינות, ומאמין שזו הדרך היחידה להתקדם לעבר שלום מתמשך באזור".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים