שיתוף
תגובות
יהדות » העונש החמור ביותר: לנתק את המצורע מהשקע
הנפש בראי הפרשה
שבוע אחרי שבוע מת חולה במיטה השלישית בחדר מספר 5. רק תושייה של עובד צעיר הביאה לפתרון התעלומה • קנה לך חבר
הרב יעקב גולדברג | צילום: בחזית מדיה

"בדד יֵשֵב", אומרת התורה על המצורע, "מחוץ למחנה מושבו". רבותינו זכרונם לברכה מסבירים את העונש במידה כנגד מידה: המצורע – שדיבר לשון הרע על יהודים ובכך גרם לפירוד בין איש לרעהו – ייענש בכך שהוא מופרד מאנשים. "בדד ישב".

למה זה עונש כל כך גרוע?

כשהחולה השלישי נפטר גם הוא ביום שני בסביבות השעה שבע בבוקר, אחד הרופאים החל לחשוד שמשהו כאן לא בסדר. מדי שבוע נפטר בחדר מספר 5, במיטה השלישית, חולה. באותה שעה, מדי יום שני, שבוע אחרי שבוע.

בית החולים פתח בבדיקת רעלים לברר האם האזור רווי אדים רעילים. לאחר מכן נערך תשאול מקיף לאחיות שטיפלו בשלושת החולים. שום ממצא הגיוני לא נמצא.

על סף ייאוש פנה בית החולים לשני בעלי כוחות מאגיים, שיבואו לבדוק האם יש סיבה מיסטית לפטירתם של החולים שלא היו בסכנת חיים. המיסטיקנים לא מצאו מאומה.

בשבוע הרביעי הגיע אח צעיר עם רעיון פשוט: להתקין מצלמה נסתרת בחדר ולצפות במשך שבוע שלם 24 שעות ביממה, לראות מה מתרחש שם.

יום שני הגיע והמתח התגבר. עד עתה לא אירע משהו משמעותי.

בשבע ועשרים נכנס לחדר המנקה, ניגש בטבעיות לשקע שליד המיטה, הוציא את הכבל של מכונת ההנשמה וחיבר לחשמל את שואב האבק…

נפש האדם זקוקה לחֶברָה. "לא טוב היות האדם לבדו". גם מבחינה רוחנית הפליגו בספרי החסידות בחשיבות של חברים טובים ובנחיצותם, ושלא יעדיף יהודי להתבודד ולהסתגר, אלא לעבוד את בוראו במקהלות-עם.

לנתק אדם מסביבתו החברתית, הרי זה כהוצאת השקע של מכונת ההנשמה הנפשית שלו.

כמובן שלא כל חברה מתאימה. ואם הסביבה היא רעה מבחינה רוחנית, כבר פסק הרמב"ם שיתבודד האדם במדבריות. אולם כל עוד יש אפשרות למצוא חברים טובים – אל לו לאדם לנתק את עצמו מחיי החברה.



הרב יעקב גולדברג הוא מטפל רגשי ומייסד שיטת 'שכל הנפש'

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים