שיתוף
תגובות
כלכלה » אנרגיה ותשתיות » העיר החרדית תהיה הראשונה להתחבר לגז טבעי
רכסים
שכונת גבעת הפרסה ברכסים נבחרה לשכונה החרדית הראשונה שתחובר לתשתיות הולכה של גז טבעי, במסגרת פיילוט של משרד האנרגיה ורשות הגז הטבעי • כל הפרטים
תגיות: ,
רכסים | צילום: ויקיפדיה

שכונת גבעת הפרסה ברכסים נבחרה לשכונה החרדית הראשונה שתחובר לתשתיות הולכה של גז טבעי, במסגרת פיילוט של משרד האנרגיה ורשות הגז הטבעי.

בתום הליך בחינה נרחב הודיע מנהל תחום כלכלה ופיתוח ברשות הגז, רפאל בן חמו, כי השכונה החדשה ההולכת ונבנית ביישוב הצפוני רכסים תחובר לתשתיות ההולכה של הגז הטבעי.

לגז טבעי שלושה יתרונות בולטים בהשוואה לדלקים אחרים: יתרון כלכלי – מחיר גז טבעי זול יותר לעומת מחירי הדלקים האחרים. יתרון סביבתי – גז טבעי נקי יותר מהדלקים האחרים ופולט לסביבה פחות מזהמים ופחות גזי חממה. יתרון נצילות – גז טבעי נחשב לדלק יעיל במיוחד ונצילותו גבוהה יחסית.

בשנת 2019 החליטה הממשלה לעודד צריכה של גז טבעי, באמצעות בניית תשתיות הולכה בשכונות חדשות. לאור ההחלטה יצא משרד האנרגיה בפיילוט ראשוני במימון משותף של משרד האנרגיה, רשות מקרקעי ישראל ומשרד האוצר.

במסגרת הפיילוט יוקמו תשתיות הולכה בשכונות חדשות ברחבי הארץ בהם שכונת גבעת הפרסה ברכסים, לתשתיות ההולכה של נתיבי הגז הטבעי. התשתיות נחשבות לבטוחות ביותר. חברת נתיבי הגז הטבעי, פועלת להבטיח את בטיחות הולכת הגז.

הקמת שכונת גבעת הפרסה ברכסים, היא חלק מההתפתחות הנרחבת שחווה רכסים בשנה האחרונה, עם אישורן של תכניות בנייה נרחבות ביישוב שאמור לשלש את מספר התושבים המתגוררים ביישוב בתוך מספר שנים. על פי תכנית הותמ"ל שאושרה בשנת 2019 שכונת גבעת הפרסה ברכסים אמורה לכלול כ-1,900 יחידות דיור ו-55 אלף מ"ר שייעודו לשימושי מסחר ותעסוקה. עוד אושרה להפקדה תכנית להקמת שכונה נוספת ביישוב-שכונת רסקו שאמורה לכלול 455 יחידות דיור.

תוכניות אלו לצד תוכניות של התחדשות עירונית, אמורות להביא לתוספת של 5,000 יחידות דיור חדשות ברכסים בשנים הקרובות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים