שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות חרדים » כותל המזרח » העיר העתיקה דינה כבית הכנסת קבוע
חידוש הלכתי
הרה"ר והראשל"צ הגר"י יוסף פרסם שורה של הלכות מיוחדות המתפרסמות כ"הוראות שעה" בצל הנחיות משרד הבריאות ומשבר הקורונה שנעל על מנעול ובריח את בתי הכנסיות ברחבי הארץ ובעולם כולו
הרב יצחק יוסף | צילום: ויקיפדיה

שורה של פסקי הלכה מקלים שפרסם בימים האחרונים הראשון לציון הגר"י יוסף, מביאים לידי ביטוי באופן מיוחד את התקופה ההיסטורית בה נמצא העולם היהודי בימים אלו, בצל מגיפת הקורונה שפוקדת את העולם כולו ורבים חללים הפילה.

מטבע הדברים אוזניהם של הרה"ר קשובים בימים אלו להחלטות השונות המתפרסמות מעת לעת על ידי גורמי הבריאות ואשר יש בהם משום ספק פיקוח נפש ולעיתים הצלת חיים של ממש.

בימים האחרונים בצל ההקלות לציבור שפרסם המשרד ובהם האפשרות לחזור ולקיים 3 תפילות ביום במרחב הציבורי, עדכן הרה"ר את פסקי ההלכה אך באופן מפתיע לא הקל בהן כי אם להיפך. לגבי האפשרות לקיום תפילה במנין קובע הרב, כי "מי שחושש מהמצב, רשאי להמשיך להתפלל מהבית ללא כל חשש. כך מי שאין לו בעיות רפואיות והוא מתחת לגיל 65 רשאי להתפלל במניין, בתנאי שיקפידו במניין על הכללים". הרב מוסיף, כי "בכל מקום שלא נשמעים להוראות יש לבטל את המניין".

פרק מיוחד בפסקי ההלכה האחרון שפרסם הרב מוקדש לימים אלו של ספירת העומר כאשר באופן חריג וכאמור כ"הוראת שעה", מותר השנה להאזין למוזיקה בימי העומר במגבלות דלקמן: מותרת האזנה לשירים שקטים ופרקי חזנות, שלא מביאים לידי ריקוד. ניתן להשמיע בבית עם ילדים קטנים שירי ילדים, כך מי שנמצא בבידוד או מי שחולה מותר לו להאזין להקלטה של כלי שיר.

חידוש הלכתי מעניין מעלה הרב באשר לברכת מעין שבע בתפילת ליל שבת. כידוע שבמנייני תפילות המתקיימים בחצרות ומרחבים פתוחים, לא מברכים ברכת מעין שבע בליל שבת, שכן ברכה זו מוגדרת רק במקום שמגודר ומיועד לתפילות ונחשב כמקום קבוע.

כאן קובע הרב, כי "במניינים המתקיימים בעיר העתיקה בירושלים מברכים ברכת מעין שבע גם במקומות שהם אינם קבועים לתפילה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים