שיתוף
תגובות
בריאות » מחקרי בריאות » העישון מזיק? מעשנים נדבקים פחות בקורונה
מחקר
מחקר חדש, השני במספר, מעלה את הסברה כי בסיגריות קיים מאפיין נוגד קורונה • לאחר ההדבקה הם נמצאים בסיכון תמותה גבוה הרבה יותר
אדם מעשן כשמסכה על פניו | צילום: ilkercelik, שאטרסטוק

מחקר שהתפרסם ברחבי העולם ובו נטען כי שיעור הנדבקים בקרב מעשנים נמוך מיתר כלל האוכלוסייה, אולם מי שכבד נדבק, עשוי להימצא ברמת סיכון גבוהה מהרגיל, הצליח לעורר תגובת הסתייגות מצד ההסתדרות הרפואית בישראל.

מדובר במחקר שבוצע במדינות איטליה, בריטניה, צרפת ועוד, שדגם חולי קורונה ובהם מעשנים לשעבר ובהווה.

באיטליה העלה המחקר, בו נטלו חלק 441 משתתפים, רק 21 חולים שהוגדרו כמעשנים פעילים, 10% מעשנים לשעבר. כאשר על פי תוצאות המחקר, שיעור מעשנים נמוך זה, של פחות מ-5% מקרב החולים, נמוך הרבה יותר משיעור המעשנים הכולל באוכלוסייה האיטלקית שמגיע ל-24% מה שלדעת החוקרים עשוי לרמז על סוג כלשהו של הגנה. מנגד, יותר מעשנים נכנעו למחלה: 47% מחולי הקורונה שעישנו מתו, בהשוואה ל-35% מהאוכלוסייה הלא מעשנת.

בסקירת ספרות של אוניברסיטת קולג' לונדון שפורסם לפני כשבועיים, במסגרתה ניתחו החוקרים 28 מחקרים, נמצא כי שיעור התחלואה בקרב מעשנים נמוך יותר.

מחקר אחר שפורסם לפני כשבועיים בצרפת, בו נבדקו 480 חולי קורונה, גילה שמתוכם אחוז המעשנים הוא רק 5%, כשמנגד שיעור המעשנים הכולל בצרפת עומד על 35%.

יצוין, כי מחקר על השפעת העישון בקרב חולי קורונה שפורסם לפני כחודש בכתב העת לרפואה של ניו אינגלנד, עלה כי בסין כ-26% מהאוכלוסייה הם מעשנים, אך המחקר הראה כי רק 12.6% מכל אלף אנשים שנדבקו בסין היו מעשנים.

מאיגוד רופאי הציבור באתר ההסתדרות הרפואית נמסר, כי הפרסומים מטעים: "קיים חשש שאופן איסוף המידע במחקר המדובר לגבי העישון אינו מדויק. בין שלל אי דיוקים נראה, כי החוקרים לא ניתחו את תוצאות המחקר לפי גברים, נשים או קבוצות גיל. שכן ידוע שבסין לדוגמה שיעור העישון בקרב נשים הוא זניח לחלוטין".

"נכון להיום לא ברור עדיין אם מדובר בקשר ישיר או שהסיכון המוגבר נובע מקיום מחלות רקע הנגרמות מעישון כגון מחלת לב ומחלת ריאות", הוסיפו באיגוד, "מה שידוע בוודאות – עישון הורג כל שנה 8,000 גברים ונשים בישראל – פי 40 מקורונה נכון להיום, וגורם למחלות שמעלות את הסיכון לתחלואה קשה בקורונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים