שיתוף
תגובות
כלכלה » מדיה ופרסום » העיתונות העצמאית נגד צווי איסור הפרסום
משטרת הצווים
אתר 'העין השביעית' החל היום בקמפיין רשת חדש נגד הנוהל שהחדיר המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך למשטרת ישראל – בקשת וקבלת צווי איסור פרסום לכל אירוע
לוגו העין השביעית | צילום: העין השביעית

לקראת מינוי מפכ"ל המשטרה הבא, השיקו באתר 'העין השביעית' קמפיין רשת חדש נגד הנוהל המשטרתי שכמעט והפך לקבוע, כאשר במרבית החקירות מבקשת המשטרה – וגם מקבלת – צווי איסור פרסום על פרטי החקירה.

תחת הכותרת "משטרת הצווים", המלווה בהאשטאג הנושא את אותו השם ברשתות החברתיות, החלו במערכת העיתונאית העצמאית לפרסם העתקים של צווי איסור פרסום, לצד הסבר אודות הקמפיין החדש.

בדברי ההסבר לקמפיין החדש כותבים עורכי האתר, כי "בשנים האחרונות אימצה לעצמה משטרת ישראל דוקטרינה חדשה להתנהלות מול התקשורת. המשטרה הגבירה באופן דרסטי את כמות צווי איסור הפרסום שהיא מבקשת – ומקבלת – מבתי-המשפט, ולצד זה החלה ללחוץ על קצינים ושוטרים להימנע ממגע ישיר עם עיתונאים. יד אחת של המשטרה הטילה הגבלות דרקוניות על מה שמותר לעיתונאים לדווח. היד השנייה ניסתה לגרום להם להסתמך אך ורק על מערך הדוברות המשטרתי".

במערכת 'העין השביעית' תולים את נוהל צווי איסור הפרסום בכהונתו של המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך, שהביא עמו למשטרה את הרוח האופפת במסדרונות שירות הביטחון הכללי בה שירת לפני כן. "כיום, בחקירות של פשעים קשים ותיקים מורכבים, המשטרה מבקשת צווי איסור פרסום באופן אוטומטי, ורק במקרים חריגים מאפשרת להסיר אותם לפני תום עבודתה", נכתב בדברי ההסבר.

לדברי עורכי האתר, "הדוקטרינה שהנחיל (אלשיך. פ"ר) נותנת את הטון גם תחת מחליפו, המפכ"ל הזמני מוטי כהן. אבל לא רק המשטרה אחראית למצב הבעייתי: אחראית גם מערכת המשפט, שמאשרת את בקשות המשטרה כמעט ללא סייג, במתכונת של חותמת גומי".

בעין השביעית אף קוראים לציבור בכלל, ולעיתונאים בפרט, להעביר אליהם העתקים מצווי איסור פרסום, בתקווה כי פרסומם יביא להפחתת היקף התופעה.

הקמפיין עלה לרשת בתקופה בה נערכים בעין השביעית לכנס העיתונות העצמאית, שיתקיים השנה בפעם השלישית, ולראשונה במתכונת 'זום' בשל נגיף הקורונה.

פנינו לבקש את תגובת המשטרה – לכשתתקבל נפרסמה.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים