שיתוף
תגובות
חדשות » העלאת הריבית בארה"ב: הפד מחויב להוריד את האינפלציה למטה
אינפלציה מתפרצת
האתגרים הכלכליים הגלובליים לא פוסחים על ארה"ב, היום הודיע הפדרל ריזרב, הבנק המרכזי של ארה"ב שהוא מעלה את הריבית ב-0.75% לטווח שבין 1.25 עד 2.5%
ג'רום פאוול יושב ראש הפדרל ריזרב

הפדרל ריזרב מעלה בפעם הרביעית ברציפות את הריבית, מאז חודש מרץ, במטרה לבלום את האינפלציה הדוהרת בארה"ב, שכבר הגיע ל-9.1% – שיא של 41 שנה. ההחלטה התקבלה פה אחד, בוועדת השוק הפתוח של הפד  (FOMC) ובהצהרה שהתלוותה להחלטה נאמר כי "האינדיקטורים האחרונים של הוצאות ושל ייצור התרככו. עם זאת, העלייה בהיקף המשרות הואצה בחודשים האחרונים ושיעור האבטלה נותר נמוך".

יו"ר הפד ג'רום פאואל הדגיש כבר בפתיחת הישיבה כי "האינפלציה גבוהה מדי" וש"הפד  מחויב להוריד את האינפלציה למטה". לטענתו "יתכן שהעלאה נוספת של 0.75% תהיה ההחלטה המתאימה בפגישה של ספטמבר" וציין ש"הוועדה יכולה גם לבצע העלאה חזקה יותר אם זה יהיה הדבר הנכון ואם האינפלציה תמשיך להיות גבוהה". 

בנוסף הוא הסביר ש"מנקודת המבט של המנדט שניתן לנו לתמוך בתעסוקה וביציבות מחירים מרבית, התמונה הנוכחית ברורה. שוק העבודה הדוק ביותר, והאינפלציה גבוהה מדי. אנו מחויבים להחזיר את האינפלציה לרמה של 2%. לא נהסס לפעול בקצב אגרסיבי יותר אם יהיה צורך, אבל בפגישה הנוכחית הייתה הסכמה גורפת. המשך העלאות הריבית ימשיכו להיות תלויות בנתונים מהכלכלה. העלאת ריבית נוספת גבוהה מהרגיל עשויה להתאים בפגישה הבאה. לגבי ההאטה הכלכלית הבהיר פאוול  ש"הפד אינו מנסה לגרום להאטה אבל הדרך לנחיתה רכה הולכת ונהיית צרה יותר". לדבריו ארה"ב אינה נמצאת במיתון.

לטענת הוועדה הזינוק באינפלציה נובע משיבושי היצע וביקוש לאחר מגפת הקורונה, עליה במחיר האנרגיה בעקבות מלחמה רוסיה אוקראינה וכן בעקבות עליית מחירי המזון.

בכל שווקי העולם ציפו להחלטת הריבית של ארה"ב, מאחר ורוב מדינות העולם מעלות את הריבית בהתאמה, כך גם בישראל. כל עליות הריבית האחרונות שבוצעו על ידי הפדרל ריזרב שווקים בכל העולם ציפו להחלטת הריבית היום, שכן היא מהווה בסיס להעלאות ריבית ברוב המדינות, כמו גם בישראל. בכל ההעלאות האחרונות הפדרל רזרב העלה את הריבית ברמה גבוהה יותר מהציפיות המוקדמות, מה שגרר העלאות ריבית גבוהות גם במדינות אחרות. קיבל החלטות ריבית שהיו גבוהות מהתחזיות המוקדמות ובעקבות זאת אף עלתה הריבית במדינות רבות מעבר לתחזיות. 

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים