שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » העליון דן בפסילת מספר 7 בעבודה
"טעיתי בלשוני"
בית המשפט העליון דן בפסילתה של מספר 7 ברשימת העבודה ויפרסם את החלטתו בימים הקרובים. מרעאנה: "נולדתי להיות גשר בין העמים, לא קראתי להשמדת זכרון יעקב"
בית המשפט העליון | צילום: דוברות הרשות השופטת

בית המשפט העליון דן הבוקר (רביעי) בפסילתה של מועמדת מספר 7 ברשימת מפלגת העבודה, אבתיסאם מראענה-מנוחין, מהתמודדות בבחירות לכנסת ה-24. החלטה צפויה להתקבל בנושא עד יום ראשון הקרוב. כזכור, בשבוע שעבר פסלה ועדת הבחירות המרכזית את מראענה מהתמודדות.

מרעאנה אמרה בדיון כי "אני מצטערת שאתם נאלצים לעסוק בזה, בטח יש דברים חשובים יותר ממני. באופן כללי שלא ישתמע לשתי פנים – אני מתנצלת על כל דבר שהיה יכול להישמע גזעני. אמא שלי ניקתה בתים בזכרון יעקב במשך 25 שנה. השותפות והאחווה והאהבה והשכנות שקיימנו – עשו עלינו סרטים על השכנות הזו. אני לא מנוסה בראיונות לעיתונות ואני יכולה ליפול. אני לא קראתי להשמיד את זכרון יעקב. כל השיח הזה יצא מהקשרו. זו פנטזיה".

הנשיא חיות שאלה: "בחלום שלך משמידים את זכרון יעקב? למה אמרת את הדברים האלה?", ניא השיבה: "אני מתנצלת. באמת. אני שוב חוזרת על הדברים. נולדתי כדי להיות גשר בין העמים. אני רוצה להיות חברת כנסת כי אני רוצה שיהיה טוב לכולנו". לאחר מכן אמר השופט סולברג כי "אין פה שום שינוי סגנון, גם בתצהיר שלה אין התנצלות על הדברים".

עו"ד בן גביר אמר בדיון: "אם היינו מחליפים במקום מראענה את ד"ר בן ארי, מרזל או גופשטיין – לא היה להם שום סיכוי. הדברים שהיא אומרת הם שוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית ומהווים תמיכה בטרור. בשום מקום לא נטען על ידי מראענה או על ידי עורכי דינה כי הדברים שמיוחסים לה לא נאמרו. בתגובה שלה לועדת הבחירות טענו ש'היה ראיון ובו היא התנצלה'. לא צורף הסרטון. הלכתי לצפות בסרטון בעצמי – ועל האמירות שהבאנו כאן, היא לא התנצלה".

"בראיון בו היא קראה להשמיד את זכרון יעקב היא ביקשה לתקן את הכתבה. אבל את מי היא ביקשה לצנזר? ביקורת שהיא הביעה על החברה הערבית. לא את מה שהיא אמרה על זכרון יעקב. עברתי בועדת הבחירות חקירת שתי וערב על האידאולוגיה שלי, ובצדק. כבוד השופט הנדל שהיה יו"ר הועדה מכיר את הדינמיקה. במקרה שלה היא פשוט לא עולה לדבר בועדה".

הדיון בבג"ץ התמקד בשאלה האם מראענה-מנוחין, המשובצת במקום השביעי ברשימת מפלגת העבודה, התנצלה על הדברים שאמרה בראיון ב"מגזין המושבות", והאם היא חוזרת מהם. בג"ץ נדרש לדיון בעקבות ההצבעה בוועדת הבחירות, בה נפסלה מועמדותה של מראענה-מנוחין ברוב של 16 תומכים מול 15 מתנגדים. את בקשות הפסילה לוועדה הגישו רשימת עוצמה יהודית ומעוזיה סגל, שנפצע באורח קשה ביותר בקרב החווה הסינית.

עו"ד בן גביר מסר בתום הדיון כי "בין אם מראענה תיפסל ובים אם לא, לפחות גרמנו לה להתנצל ולהבין כי מדינת ישראל לא תסבול קריאות מפורשות לתמיכה בטרור. אולם מכל מקום מדובר בהתנצלות מלאכותית שהגיעה רק היום, ולא נשמעה מעולם עד כה – לא בראיונות שהעניקה לתקשורת, ולא לועדת הבחירות. המסקנה המתבקשת היא אחת: לאפשר למראענה להתמודד בבחירות יהיה טירוף. מקווים שהשכל הישר ינצח ותומכת הטרור לא תבוא בשערי הכנסת".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היה אסיר תודה על כל האנשים הקשים בחייך, ותלמד מהם. הם מראים לך בדיוק מי אתה לא רוצה להיות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים