שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "העליון שוב נכשל ערכית ומוסרית"
לוין תוקף
ח״כ משה ארבל: "תושבי זכרון יעקב, משפחות ניצולי השואה, אנא זכרו. העליון שגה בהחלטתו להתערב בהחלטה ופגע פעם נוספת ביחסים העדינים בין הרשויות"
שר המשפטים יריב לוין | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, בתגובה להחלטת בית המשפט באשר להתמודדותה של אבתיסאם מראענה: "בית המשפט העליון שוב נכשל ערכית ומוסרית בהגנה על הערכים הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל, בראשם זכר קורבנות השואה. החלטת השופטים להתיר התמודדות לכנסת למי שביזתה את ששת המיליונים בכוונה לפגוע היא טעות קשה. זוהי עוד הוכחה לכך שבתי המשפט זקוקים לשינוי יסודי ולרפורמה מקיפה, בראש ובראשונה בשיטת בחירת השופטים".

ח״כ משה ארבל (ש"ס) בתגובה להחלטת בית המשפט העליון שלא לפסול את מועמדותה של מרעאנה: "תושבי זכרון יעקב: אנא זכרו ביום הבוחר כי מספר 7 במפלגת העבודה אמרה: ״הייתי משמידה את זכרון יעקב. שתחזרו לארה"ב או לפולניה״".

"משפחות ניצולי השואה: אנא זכרו ביום הבוחר כי מספר 7 במפלגת העבודה כתבה שלא עמדה בצפירה, החליטה להמשיך לנהוג ״ואלה היו 2 דקות מופלאות בזמן הצפירה… המשכתי לחשוב על מה שעניין אותי״".

"אזרחי ישראל. זכרו את דעת השופט דוד מינץ בדעת המיעוט שכתב: ״משחר ההיסטוריה, העם היהודי נרדף על ידי אויביו הקמים עליו להורגו. בימים ההם בזמן הזה. חובתה של מדינת ישראל, כמדינה יהודית ודמוקרטית, להגן על עצמה מפני אלו המבקשים להשמיד ולאבד את היהודים החיים בה…. ישנן התבטאויות שאין די לומר שהן צורבות את הלב או לגנותן…ישנן התבטאויות אשר המביט בהן לא צריך להביע "מורת רוח" בלבד, אלא עליו ליצוק להסתייגות מהן משמעות אופרטיבית, כמצוות המחוקק״".

"מנהיגי מפלגת העבודה לדורותיהם היו ללא ספק מזדעזעים ודוחים בשאט נפש את ממשיכת דרכם ברשימת המפלגה. בית המשפט העליון שגה בהחלטתו להתערב בהחלטת ועדת הבחירות המרכזית ופגע פעם נוספת ביחסים העדינים בין הרשויות ובאמון הציבור במערכת המשפט. אבל ביום הבחירות אתם תחליטו", דברי ארבל.

שרת המשפטים לשעבר, ח״כ איילת שקד: ״ככה משנים. ‏השופט מינץ שמונה בתקופת כהונתי כשרת משפטים, נותר בדעת מיעוט ופסק כי יש לפסול את מראענה ושאין מקום בכנסת לנציגים השוללים את קיומה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. ‏בקדנציה הבאה ימונו שישה שופטים לעליון, תנו לי את הכוח ובבחירות הבאות לכנסת מינץ כבר יהיה בדעת רוב״.

יו"ר עוצמה יהודית והמועמד ברשימת הציונות הדתית, עו"ד איתמר בן גביר: "שוב בית המשפט העליון מוכיח שהוא לא מסוגל לפסול תומכת טרור. ההחלטה המבישה והמנוגדת לחוק להכשיר את מי שקוראת להשמיד את זכרון יעקב, לועגת לניצולי שואה ובזה לחיילי צה"ל – מעלה מסקנה אחת בלבד: בבחירות הקרובות יש לעם ישראל הזדמנות לבחור ממשלת ימין חזקה עם ציונות דתית גדולה, שתגוון את הרכב בית המשפט העליון ותבצע את התיקונים הנדרשים במערכת המשפט".

בן גביר הוסיף כי "כל בר דעת מבין שהנימוקים לפיהם מראענה "התנצלה" על דבריה שווים כקליפת השום ועל עשירית מדבריה של מראענה נפסלו ד"ר בן ארי, ברוך מרזל ובנצי גופשטיין, ולהם לא הועילה כל התנצלות. כעת יש הזדמנות נדירה להביא להקמת ממשלה שתערוך רפורמה אמיתית בעולם המשפט".

ימינה בתגובה להחלטת בג"צ: "החלטת בג"צ לבטל את פסילתה של מרעאנה היא בושה וחרפה. בג"צ מכשיר את מי ששוללת את ישראל כמדינה יהודית, מבזה את זכר השואה ובזה לחיילי צה"ל הגיבורים. זוהי עוד הוכחה לכך שמערכת המשפט מחייבת תיקון ורפורמות עומק, מהפכה שאיילת שקד כבר החלה כשרת המשפטים".

"גם הפעם, השופט היחיד שתמך בפסילתה של מרעאנה הוא דוד מינץ, מינוי של שקד לעליון. הליכוד, שחבריו גם ברחו מפסילת רע"מ והרשימה המשותפת תומכות הטרור, לא עשה דבר כדי לתקן את מערכת המשפט בשנות שלטונו הארוכות. אנחנו נבצע", דברי אנשי מפלגת ימינה.

מפלגת הציונות הדתית בתגובה לפסיקת בג״צ: "בית המשפט שוב בז למחוקק, מתעלם מהוראות החוק המפורשות ומתייצב נגד אזרחי ישראל ולימין אויביהם. אחרי שפסל פעם אחר פעם מועמדי ימין בשל התבטאויות עבר שהם הביעו צער עליהם העדיף בגצ להכשיר מועמדת שכופרת בקיומה של מדינת ישראל, בזה לשואה ומייחלת אף להשמדתה של זכרון יעקב בהסתמך על התנצלות רפה ולא אמינה. ההחלטה היום מדגישה את מחוייבות הציונות הדתית לרפורמת עומק במערכת המשפט שתוודא שהשופטים מחויבים לחוק רפורמה שניתן יהיה לעשות רק בממשלת ימין אמיתית ולא בממשלה עם השמאל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
איננו רואים דברים כפי שהם אלא כפי שאנו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים