שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » העסקן החסידי חילק כיבוד לחיילים בוושינגטון
קידוש ה'
העסקן האמריקאי הרב אהרן בנציון וידר נסע לוושינגטון לחלק כיבוד לחיילי המשמר הלאומי, וסיפר להם על הצלת משפחתו בשואה: "הם לא הפסיקו להודות לנו", סיפר ל'בחזית'
בן ציון וידר מחלק אוכל לחייל צבא ארה"ב

קידוש ה': העסקן החרדי ממונסי, הרב אהרן בן ציון וידר, חבר בית המחוקקים של מחוז רקלונד קנוטי, הגיע אתמול (רביעי) לוושינגטון עם טנדר עמוס באוכל ושתייה וחילק אותם לחיילי המשמר הלאומי שאבטחו את אזור הקפיטול, במהלך יום ההשבעה של נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחזית' נצפה וידר מחלק אוכל לחיילים תוך כדי שהוא מספר להם בהתרגשות כי הוא נכד לארבעה ניצולי שואה: "הארבעה הללו", המשיך וידר, "שוחררו מהמחנות על ידי צבא ארה"ב. לא אפספס הזדמנות להודות לכם". החיילים הודו לו והביעו את הערכתם על המיזם הנפלא.

בשיחה עם 'בחזית' מספר וידר, שחזר רק עכשיו לביתו במונסי לאחר 4 שעות נסיעה, סיפר כי הסתובבו ברחבי הבירה מהשעה 22:00 בערב עד 2:30 לפנות בוקר. "החיילים מקבלים מהצבא רק מים ומנת קרב", הוא אומר. "לכן, הבאתי להם גם משקאות אנרגיה ומיני ממתק טעימים".

עלות האוכל הייתה 5,000 דולר. מי שנידב את זה היה חבר של וידר שמנהל חברת האבטחה "קלרדו סקיורטי'ס". מי שהצטרף לנסיעה הוא סנדר רפפורט. כשהשניים התחילו בחלוקה הם צירפו אליהם בן אדם שעבד בעבר בצבא ארה"ב, וכמי שמכיר את סגנון ההתנהלות בצבא, הוא תיווך ביניהם והכווין אותם במהלך החלוקה.

החיילים הראשונים שפגשו את השניים, הודיעו במכשירי קשר שלהם כי "מסתובב כאן חרדי שמחלק אוכל לחיילים". כך הוא עבר עם הטנדר במשך 4 וחצי שעות ברחבי וושינגטון הבירה וחילק אוכל לאלפי החיילים.
"לשום בן אדם זר לא הייתה גישה לאזור סביב גבעת הקפיטול, ולא היו עוברי אורח שיתייחסו אל החיילים ויביאו להם משהו לטעום", אומר ווידר. "לכן, כשאנחנו הגענו הם התלהבו ולא הפסיקו להודות לנו".

לשאלת 'בחזית', איך הוא כן הצליח להיכנס לאזור המאובטח, הוא ענה כי בהתחלה הם הסתובבו רק מסביב לשטח המאובטח וחילקו אוכל לחיים שעמדו מבחוץ, ובמהלך החלוקה כבר נתנו לו גם להיכנס לתוך השטח המאובטח.

וידר אומר כי זה גרם לקידוש ה' עצום. "הקולגות האינם-יהודים שלי התפעלו מאוד מהמיזם. זה היה מחזה מיוחד בעיניהם, איך יהודים בלבוש חסידי מסתובבים בין חיילים אמריקאיים ומחלקים אוכל".

לשאלתנו בעניין, הוא ענה כי לא מדובר במחווה לביידן או כהזדהות עם היבחרו לנשיאות. "הגעתי במיוחד רק לאחר סיום טקס ההשבעה. המחווה הייתה אך ורק לחיילי המדינה – לא רפובליקנים ולא דמוקרטים. החיילים נמצאים בקונצנזוס".

בן ציון וידר מחלק אוכל לחייל צבא ארה"ב | צילום: בחזית
בן ציון וידר מחלק אוכל לחייל צבא ארה"ב | צילום: בחזית
בן ציון וידר מחלק אוכל לחייל צבא ארה"ב | צילום: בחזית
בן ציון וידר מחלק אוכל לחייל צבא ארה"ב | צילום: בחזית
בן ציון וידר מחלק אוכל לחייל צבא ארה"ב | צילום: בחזית
בן ציון וידר מחלק אוכל לחייל צבא ארה"ב | צילום: בחזית
הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים