שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הערבים התפרעו בעיר יפו ובשער שכם בי-ם
טרור הרמדאן
ההפגנה בעקבות תקיפת ראש הישיבה הסלימה כשערבים יידו אבנים. שני שוטרים נפצעו קל, שלושה נעצרו. בירושלים יידו ערבים אבנים לעבר שוטרים, שלושה נעצרו
תגיות: ,
המהומות ביפו | צילום: דוברות המשטרה

לילה של עימותים אלימים ביפו וירושלים: תושבים מוסלמים התעמתו אמש (ראשון) עם שוטרים ביפו ובשער שכם בבירה. המשטרה עצרה סך הכול שישה חשודים בגין הפרת סדר, ופיזרה התקהלויות תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות.

ממשטרת ירושלים נמסר כי "כוחות משטרה פועלים כעת להשבת הסדר סמוך לשער שכם בירושלים לאחר שהחלה במקום התקהלות תוך הפרת סדר שכללה תקיפת שוטרים. בנוסף, סמוך למערת צדקיהו יודו אבנים ונורו זיקוקין לעבר כוחות המשטרה (אין נזק או נפגעים). בעקבות כך, החלה המשטרה בפעולות לפיזור ההתקהלות תוך שימוש באמצעים. עד כה נעצרו על ידי כוחות המשטרה 3 חשודים בגין הפרת סדר".

מהמשטרה במרכז נמסר כי "שוטרי תחנת יפו עצרו הערב 3 תושבי יפו בחשד להפרות סדר ברחוב הבעש"ט בעיר, במהלכן הושלכו אבנים וזיקוקים לעבר כוחות המשטרה הנמצאים במקום לשמירה על הסדר הציבורי. כתוצאה מההתפרעויות נפגעו באורח קל 2 שוטרים שפונו לקבלת טיפול רפואי. שוטרי תחנת יפו עצרו את 3 החשודים לחקירה בתחנה ובהתאם לצורכי החקירה וממצאיה תבחן המשטרה את הארכת מעצרם בבית משפט השלום בת"א".

מפלגת הציונות הדתית הפגינו נוכחות

יו"ר מפלגת הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' וחברי סיעתו הגיעו לסיור באזור שער שכם בואכה העיר העתיקה כדי לעמוד מקרוב על היערכות המשטרה באזור העיר העתיקה בעקבות מקרי האלימות מהימים האחרונים.

מהמפלגה נמסר כי "חברי הכנסת של הציונות הדתית, מגיעים כדי לבצע את תפקידם ולפקח פרלמנטרית מקרוב על הסדרי האבטחה לנכנסים ויוצאים מהעיר העתיקה ולכותל המערבי, ברכב וברגל, ולוודא שהאלימות הערבית הגואה בירושלים בימים האחרונים מקבלת מענה ראוי".

בן גביר אמר לאחר הסיור כי "אנחנו מחזקים את השוטרים והחיילים שנמצאים כאן, אבל זה לא מוריד כהוא זה מהדרישה החד משמעית שלנו. אפשר לפעול בנחישות, וכשהמשטרה רוצה היא יודעת לעשות זאת". עוד הוסיף: "גם הפרקליטות ומערכת המשפט יודעות לפעול ולהתגייס כשהן רוצות, וזה ממחיש את הצורך למה צריך להקים ממשלה ימין מלא מלא, כדי לשמור על ירושלים ועל בטחון התושבים בה".

סמוטריץ' בשער שכם | צילום: מפלגת הציונות הדתית

חה"כ שמחה רוטמן הגיע הערב יחד עם חברי סיעתו "הציונות הדתית" לשער שכם בירושלים: "הגענו לכאן היום כדי לתמוך בתושבי ירושלים המותקפים ללא סיבה מלבד היותם יהודים. קיבלנו מסרים מעודדים על היערכות המשטרה, אך קיבלנו גם מסרים מטרידים על מערכת המשפט שמשחררת עצורים ללא סיבה. העניין חייב להיפתר בצורה מערכתית".

במהלך הסיור שוחח בן גביר עם מפקד מחוז קדם במשטרה שמואל מרציאנו על האירועים האחרונים, חיזק ידי השוטרים והחיילים אך דרש ממרציאנו להגביר את האכיפה. לדברי בן גביר, על המשטרה לבצע הרבה יותר מעצרים, ולבקש עיכובי ביצוע וערעורים גם על אלו שמשוחררים על ידי בתי המשפט.

מחאה על תקיפת הרב

ביפו, כמה עשרות יהודים הפגינו ומולם כמה עשרות ערבים. המשטרה חצצה בין הצדדים. בשלב מסוים הסלימה המחאה, כשמפגינים ערבים יידו אבנים אל השוטרים, ירו זיקוקים והבעירו פחים. שני שוטרים נפצעו קל. בהמשך החלו המפגינים הערבים ליידות אבנים, והמשטרה החלה לבצע מעצרים והזניקה למקום פרשים. כמה רחובות נחסמו ורחוב יפת זרוע בפחי אשפה שהוצתו.

הרב עצמו קרא לחברי קהילתו "להיזהר שלא להיגרר למעגל של אלימות נוספת בתוך יפו אני לא אבוא להפגנה היום, מבקש מכולם לשמור על כבודנו גם כלפי המשטרה שכבר עצרה את התוקפים, וגם כלפי השכנים מהסוגים השונים", מסר הרב מאלי. "אנו מקווים שנעלה מדרגה בכל מה שאנו עושים ביפו ונצליח להחזיר את הנורמליות את האור והתורה לחיינו".

בין הנוכחים בהפגנה היו חניכי תנועת הנוער "אריאל". "באנו לפה להרים דגל ישראל בגאווה גדולה", אמר מזכ"ל התנועה. "אנחנו לא ניתן ולא נאפשר שבארץ ישראל, במדינת ישראל – המדינה הריבונית של העם היהודי יפגעו ביהודים על רקע היותם יהודים, בטח ברבנים שנושאים את דגל התורה. אנחנו לא יכולים לתת לדבר הזה לקרות, שבוע אחרי יום העצמאות ה-73. אנחנו מניפים דגל ישראל בגאון, בגאווה, להכריז על הריבונות ועל האחיזה שלנו בארץ ישראל ובעם ישראל, בשמחה גדולה, באמונה גדולה ומתוך מחויבות לדגל לארץ ישראל ולערכים שלנו".

יו"ר בל"ד ח"כ סמי אבו שחאדה התייחס לאירועים בחשבון הטוויטר שלו: "פרובוקציית המתנחלים ביפו בשתיקת והגנת השוטרים היא הסיבה העיקרית שהובילה למצב הקשה בעיר. תמיכת המשטרה בפרובוקציה הגזענית והמסוכנת שוב סיכנה את התושבים והעוברים בעיר יפו הלילה. ‏משטרת ישראל היא חלק מבעית האלימות כנגד החברה הערבית, ומסרבת להיות חלק מהפתרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים