שיתוף
תגובות
חדשות » הערכה בקואליציה: סער לא יפיל את הממשלה. בנט: "נחצה גם את זה"
המשבר בקואליציה
לדברי גורמים בקואליציה, גם אם חוק יו״ש לא יעבור, שר המשפטים לא יביא להפלת הממשלה
גדעון סער | צילום: ערוץ כנסת

מקורות בקואליציה מעריכים כי יו״ר תקווה חדשה גדעון סער לא מתכוון להביא להפלת הממשלה, גם אם חוק יו״ש לא יעבור בכנסת. זאת, ברקע הודעתו של ח״כ מאזן גנאים (רע״ם) כי יתנגד לחוק.

לדברי גנאים, ״לא הייתי צריך להתלבט יותר מדי ואף אחד לא משפיע עליי". עם זאת, יו"ר מפלגתו מנסור עבאס הבהיר כי הנושא נתון בדיונים". במצב דברים זה, נזקקת הקואליציה לתמיכת קולותיהם של חברי האופוזיציה, או להיעדרותם מן המליאה בעת ההצבעה.

קודם לכן הודיעה עידית סילמן ורינאווי זועבי על התנגדותם לחוק. ראש הממשלה נפתלי בנט, העריך במענה לשאלת עתונאים כי הממשלה תשרוד את ההצבעה, בכל מקרה. "אנחנו ממשיכים לבנות את המדינה. בשבוע הראשון אמרו שלא נגמור את השבוע, בחודש הראשון אמרו שלא נגמור את החודש ועכשיו אנחנו חוגגים שנה של צמיחה, של אבטלה סופר נמוכה, של ביטחון בעוטף עזה. גם את זה אנחנו נחצה בעזרת ה'", אמר בנט.

סער הבהיר הבוקר כי ההצעת החוק תעלה להצבעה, גם אם הדבר יביא לנפילת הממשלה. "הצעת חוק יהודה ושומרון שתעלה היום במליאת הכנסת לקריאה ראשונה נוגעת בליבת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ושל החברה הישראלית", אמר בפתח ישיבת סיעתו. "החלופה להעברתה היא תוהו ובוהו משפטי לא רק בשטחי יהודה ושומרון אלא גם השלכות דרמטיות על ישראל כולה". לדבריו, "על כל חברי הכנסת של הקואליציה לתמוך בהצעת החוק הממשלתית" וכי "חבר כנסת מהקואליציה שאינו תומך בחוק כה יסודי פועל אקטיבית לפירוקה". בנוסף לכך, הוא מתח ביקורת על נתניהו ואמר כי התנגדותו לחוק היא "פגיעה בליבת האינטרס הלאומי של ישראל" וכן ב"חצי מיליון אזרחי ישראל המתגוררים ביהודה ושומרון".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
לא משנה כמה המצב טוב או רע, תמיד הוא בסוף משתנה

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים