שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » "הפגיעה בספינה – תגובה לתקיפות בסוריה"
דיווח באיראן
שר הביטחון וכוכבי קיימו התייעצות ביטחונית עקב האירוע, ודנו בדרכי תגובה צבאיות ומדיניות. לפיד שוחח עם מקביליו בבריטניה ורומניה והעביר מסר לארה"ב והאו"ם
תקיפת הספינה | צילום: התקשורת באיראן

אתר החדשות האיראני "אל-עאלם" בשפה הערבית דיווח מפי "גורמים יודעי דבר" כי המתקפה נגד הספינה MERCER STREET ליד עומאן, שבה נהרגו היום אנשי צוות רומני ובריטי, הייתה תגובה לתקיפה ישראלית שהתרחשה לאחרונה בסוריה. באותו דיווח נטען כי בתקיפה בסוריה נהרגו "שני אנשי ההתנגדות" שמוצאם לא צוין. מדובר על התקיפה שהתרחשה בשבוע שעבר ליד חומס, וכעת מתברר שכוונה נגד שדה התעופה א-דבעה.

עוד דווח כי הספינה שהותקפה עושה דרכה בליווי אוניות מלחמה אמריקאיות לנמל מבטחים כדי לבחון את הפגיעות ולקשור את התקיפה לאיראן באמצעות הראיות שיימצאו על הספינה. הבריטים והאמריקאים פתחו בחקירה משותפת של התקיפה יחד עם ישראל, שאף העבירה לשותפותיה מידע מודיעיני שקושר את איראן לתקיפה.

בכיר במערכת הביטחון האמריקנית, המכיר את החקירה הראשונית שנערכה, דיווח לרשת החדשות CNN כי אנשי הצוות שמעו זמזום של כלי טיס זעיר לפני הפיצוץ על סיפונו של כלי השיט. עוד דווח כי אנשי הצוות ראו פיצוץ במים סמוך לספינה, ככל הנראה מל"ט מתאבד או טיל שהחטיא את כלי השיט, והספינה דוממה את מכשירי הרדיו שלה.

שר הביטחון בני גנץ קיים התייעצות ביטחונית עם הרמטכ"ל אביב כוכבי וגורמים נוספים בנושא הספינה שהותקפה לחופי עומאן, ודנו בדרכי תגובה צבאיות ומדיניות. משרד הביטחון צפוי להעביר למשרד החוץ את המידע שבידיו כדי לתדרך את הקהילה הבינלאומית על התקיפה.

בכיר ישראלי אמר כי נראה ש"צפויה תגובה ציונית הולמת", וגורמי ביטחון דורשים מאנשי משרד החוץ לפעול גם במישור המדיני. גורם ישראלי בכיר האשים את איראן בתקיפה, ואמר כי מדובר בפעולת טרור לכל דבר, שהביאה למותם של חפים מפשע.

אמש מסר גורם מודיעיני ישראלי ל"ניו יורק טיימס" כי עיתוי הפעולה מצביע ככל הנראה על כך שאיראן החליטה לשנות את מדיניות התגובה כלפי ישראל, כשבוע בלבד לפני השבעת הנשיא החדש ראיסי. לדברי הגורם המודיעיני, אם בעבר איראן הייתה פועלת בים כדי להגיב לפעולות ימיות שמיוחסות לישראל – כעת היא מגיבה דרך הים גם על פעולות שישראל מבצעת לכאורה נגד איראן ובעלות בריתה במרחב היבשה.

שר החוץ יאיר לפיד שוחח עם שר החוץ של רומניה טיטוס קורלציאן ועם שר החוץ של בריטניה דומיניק ראב, שאזרחיהן נהרגו על הספינה. "ציינתי את הצורך להגיב בחומרה על ההתקפה על הספינה בה נהרג אזרח בריטי", אמר לפיד אחרי השיחה עם ראב.

לפיד מסר כי "איראן אינה רק בעיה ישראלית, אלא יצואנית של טרור, הרס וחוסר יציבות הפוגעים בכולנו. לעולם אסור לשתוק למול הטרור האיראני הפוגע גם בחופש השיט. הנחתי את השגרירויות בוושינגטון, בלונדון ובאו״ם לפעול מול בני שיחם בממשל ובמשלחות הרלבנטיות במטה האו"ם בניו יורק".

האונייה Mercer Street של חברת "זודיאק מאריטיים", שבבעלות איש העסקים הישראלי אייל עופר, הותקפה אמש בים הערבי מול חופי עומאן. שני בני אדם נהרגו, על פי החברה מדובר באזרחי רומניה ובריטניה. החברה הודיעה כי מתנהלת חקירה בנושא ואין כרגע פרטים נוספים. ההערכות הן שתגיע תגובה ישראלית בעקבות האירוע.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים