שיתוף
תגובות
חדשות » הפגישה בין בנט וגנץ התפוצצה, והמתח בשיאו
שבוע שלישי ברציפות
כבר בישיבת ראשי הקואליציה המסר הועבר, אך כנראה שמישהו לא קרא את המפה נכון, אולם היום בצהרים המתח בין כחול לבן לראשי הקואליציה עלה לשיאים חדשים
שר הביטחון בני גנץ הבוקר בועידת הכלכלה של מקור ראשון בבנייני האומה בירושלים | צילום: הועידה לכלכלה, חברה וחדשנות- מקור ראשון

המשבר הקואליציוני התורן בעיצומו. אם בשבועות האחרונים התרגלנו כי תמיד הייתה זו רע"מ שאחראית על המשברים וכל הקואליציה עומדת על רגליה האחוריות בכדי לרצות את אותה, היום היה זה יו"ר כחול לבן בני גנץ שהודיע בישיבת הסיעה כי לא יצביע יותר עם הקואליציה למעט אי אמון.

וזאת בעקבות טענות נגד הקואליציה כי היא מפרה התחייבויות וכי היא מסרבת לקדם שורה של חוקים, גם ראש הממשלה בנט התערב בנושא, אך בעקבות תדרוך שנתנו בכירים בקואליציה לכמה כתבים הפגישה בין יו"ר כחול לבן בני גנץ לראש הממשלה בנט התפוצצה בעיצומה.

כזכור, עם סיום ישיבת הסיעה אמר שר הביטחון ויו"ר כחול לבן בני גנץ אמר כי "צר לי שגורמים פוליטיים ופופוליסטיים, חלקם פוסט ציונים ממש, החליטו לפגוע בביטחון המדינה במודע, בחיילי החובה, במשרתי הקבע ובאנשי המילואים ששומרים על המדינה, והם יותר חשובים למאבק באיראן לא פחות מכל מטוס או מערכת מתוחכמת. אי אפשר שפעם אחר פעם הקצוות ימשכו את המרכז בממשלה. מי שלא מצביע בעד החלטות הממשלה מסכן את המשך קיומה.

גנץ הוסיף, כי: "זכות קיומה של הממשלה הוא ביטחון ישראל, הביטחון הכלכלי והביטחון החברתי של כלל חלקי החברה ללא קשר לשיוך פוליטי, ולכן כחול לבן לא תתפשר על החוקים והמדיניות הנדרשת לכך בכנסת ובממשלה״.

מה שהקפיץ את גנץ תוך כדי הפגישה עם ראש הממשלה בנט זה הציטוט שנאמר על גנץ מפי אחד מראשי הקואליציה כי "זאת התנהגות ילדותית של גנץ שחושב שכולם מטומטמים. לא מדובר בביטחון המדינה אלא בפנסיות של חברים שלו".

בעקבות הדברים כאמור, משכה הנהלת הקואליציה את כל החוקים שהיו אמורים לבוא להצבעה במליאת הכנסת, ואילו ראש הממשלה בנט אף עזב את המשכן.

גורמים בכחול לבן מסרו בעקבות התדרוכים העלומים של ראשי הקואליציה כי "התדרוכים הפחדניים והעלומים של בכירים מטעם עצמם כנגד לוחמי ומשרתי צה״ל היא חציית קו אדום. הדאגה של גנץ ללוחמי ומשרתי צה״ל היא מתוך דאגה עמוקה לביטחון המדינה וקיומו של צה׳׳ל כצבא חזק וכשיר. אם יש גורמים המוכנים לפגוע בלוחמי צה׳׳ל על משרתיו משיקולים פוליטיים ופוסט ציוניים – גנץ לא יאפשר זאת".

גם בליכוד לא שוקטים על השמרים, ואמרו כי "ממשלת בנט קורסת. זה השבוע השלישי ברציפות שהקואליציה מושכת את כל הצעות החוק בגלל שהיא כושלת ומפסידה בהצבעות. הם יפלו הרבה יותר מהר ממה שהם חושבים".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים