שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הפגישה עם גפני תתקיים, נהיה הגונים איתכם"
לפיד בסיעה
יו"ר יש עתיד: "אני לא מכיר דיון עם החרדים על תמיכה מבחוץ. אם תהיה ממשלה, היא תטפל, אולי להבדיל מהממשלה הנוכחית, גם באנשים שלא הצביעו להם"
תגיות:
יאיר לפיד | צילום: יש עתיד
המסר של לפיד לחרדים |
צילום: ישכר זלמנוביץ

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד התייחס היום (שני) בישיבת הסיעה לפגישתו עם יו"ר יהדות התורה ח"כ משה גפני, שנדחתה: "הפגישה עם ח"כ גפני לא בוטלה, היא נדחתה ותתקיים. אני לא מכיר דיון עם החרדים על תמיכה מבחוץ", אמר לפיד.

עוד הוסיף: "אני אומר לחברי במפלגות החרדיות תזכרו דבר אחד אנחנו תמיד נהיה הגונים איתכם, בין אם תהיו בממשלה ובין אם לא. אבל זה לא משנה, הם אזרחים ישראלים ויש להם צרכים. אם תהיה ממשלה, היא תטפל, אולי להבדיל מהממשלה הנוכחית, גם באנשים שלא הצביעו להם".

לפיד אמר בהצהרה בפתח הסיעה כי "מדינת ישראל צריכה ממשלה במשרה מלאה. אלו מפלגות מאוד שונות, אבל על הבסיס כולנו מסכימים. כולנו מאמינים שצריך להלחם בשחיתות. מאמינים בשלטון הגון, מתפקד, שישקיע בדברים שבאמת חשובים: בכיתות של הילדים שלנו, בבתי חולים, בכלכלה הישראלית".

"זה ההבדל בינינו לבין נתניהו. נתניהו רוצה בחירות חמישיות ואנחנו רוצים להקים ממשלה. הוא רוצה לייצר עוד מריבות וסכסוכים, כי מזה הוא חי. אנחנו מנסים לייצר פה ממשלה שתאחד, תרגיע, תנקה את המערכת, תלך לעבוד".

"אני שומע את ההטרלות של נתניהו בימים האחרונים. זו בדיוק הסיבה שהוא צריך כבר ללכת. כי הוא הפך להיות אדם שכל המהות שלו זה לעשות תרגילים פוליטיים ולגרום לנו לריב. אסור שזה יקרה. אם הוא יצליח לגרור אותנו לבחירות חמישיות זה יהיה אסון למדינת ישראל. עוד חודשים על גבי חודשים של אלימות, של הרס כלכלי, של שנאת אחים".

"אני קורא לכל השותפים, בואו ניקח אחריות ונעשה את זה. בימים הקרובים נצטרך לעשות החלטות קשות, אני מכיר בזה, אבל אם כולם יגלו מנהיגות ואחריות אפשר תוך שבוע לסגור הכל. אנחנו מצדנו נעשה הכל כדי לסגור ממשלה. כי זה מה שהמדינה צריכה. מדינת ישראל צריכה ממשלת אחדות מתפקדת. אנחנו חייבים את זה לאזרחי ישראל", דברי לפיד.

"שמעתי את סער ואת בנט שמדברים על פערים. אכן יש פערים אבל הדבר המרכזי הוא שכולנו מסכימים שצריך ממשלה", אמר לפיד. לדבריו, "אני לא מנהל מו"מ מול המצלמות. מה שצריך זו ממשלה יעילה ומתפקדת ולזה אני חותר".

"בדרך כלל, במשא ומתן שומרים את הדבר הגדול לסוף. אני הודעתי שבנט יהיה ראשון ברוטציה למרות שאנחנו המפלגה הגדולה. אני לא תמים פוליטית, אבל אני מאמין שלאנשים שאנחנו עובדים איתם עכשיו אכפת להם מהמדינה, יגלו מנהיגות ויעשו את הדבר הנכון".

במענה לשאלה האם גם קיבל הצעה לכהן ראשון ברוטציה בממשלה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו והאם ייכנס עם יו"ר כחול לבן בני גנץ לממשלה אם האחרון יכהן ראשון ברוטציה, הוא השיב כי לא קיבל הצעה. "צריכים ממשלה אחרת. בלתי סביר בעליל שגנץ שנכווה זה עתה ייכנס שוב לממשלה עם נתניהו, אני מאוד לא אבין אם זה יקרה", אמר.

לאחר מכן ערכה מפלגת העבודה ישיבת סיעה. מרב מיכאלי, יו"ר המפלגה, אמרה כי "אני קוראת לנפתלי בנט להפסיק לשחק לידיו של נתניהו, לשחרר את מדינת ישראל ממנו למען ביטחון ישראל. מפלגת העבודה חוזרת ואומרת בצורה חד משמעית, אנחנו מחוייבות ומחוייבים לעשות כל דבר כדי להחליף את שלטון נתניהו ולהקים ממשלת שינוי, ממשלה אחרת שתתחיל לשקם את מדינת ישראל".

"אנחנו סומכות וסומכים על יאיר לפיד בתור מי שאמור לייצג את כל הגוש שהוא ידאג לאינטרסים ולערכים של כל מצביעות ומצביעי גוש השינוי מהחלק הזה של המפה הפוליטית. אנחנו נותנות ונותנים לו את כל הקרדיט לעשות את העבודה הזאת על הצד הטוב ביותר".

"בסיכום הישיבה אמרה: אני מזכירה שיש כל מיני אפשרויות להקמת ממשלת שינוי, יש עוד מפלגות שהיום נמצאות עם נתניהו שלא בטוח ישארו איתו וכמובן בואו נזכור שיש 61 מנדטים מתקווה חדשה שמאלה שיכולים בכל רגע נתון להקים ממשלה אחרת לטובת מדינת ישראל. אנחנו מחוייבות ומחוייבים לדבר הזה וקוראות וקוראים לכולם להצטרף".

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

  1. התלמיד הכושל מחלק ציונים
    לפרופסור. חבוש קודם כסא
    לימוד ואחכ תשמיע קולך.
    הבלי הדיוטות תחסוך לנו

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים