שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » מדיני » "הפגישה עם משלחת האו"ם הייתה גרועה"
משבר במגעים
מנהיג חמאס בעזה יחיא סינוואר סיפר כי השיחות להסדרה עם ישראל נכשלו: " ישראל לא הבינה את המסר ומנסה לסחוט אותנו, נכנס את ראשי הפלגים"
יחיא סינוואר | צילום: התקשורת הערבית

הפגישה בין שליח האו"ם תור וונסלנד וצמרת חמאס ברצועת עזה הסתיימה בצהריים (שני) בכישלון. בסיום הפגישה הגדיר סינוואר את הפגישה "רעה" ובשיחה קצרה עם עיתונאים בעזה אמר כי ישראל לא מבינה את המסר של עמו.

סינוואר אמר כי "הפגישה עם שליח האו"ם, תור ונסלן, הייתה לא טובה, ואין שום כוונה לפתור את המשבר ההומניטרי ברצועת עזה". לדברי סינוואר, "אנחנו נקיים פגישה עם הפלגים (ברצועת עזה) כדי להחליט על הצעד הבא שלנו".

סינוואר סיכם, "ישראל מנסה לסחוט אותנו באמצעות המצב ההומניטרי ברצועה. הכיבוש מעניש את כל הפלסטינים בעזה". סינוואר אמר כי הם דנו בנושאים "שהביאו לפיצוץ המצב, ובפרט באי מחויבות הכיבוש לחוק הבינלאומי. הבהרנו למתאם שאין מנוס אלא לפתור את הבעיה מהשורש".

ב'וואלה' דווח כי משלחת ישראלית ביקרה בקהיר ביום חמישי לשיחות עם בכירי המודיעין המצרי בנושא ההסדרה ברצועת עזה וסוגיית השבויים והנעדרים. שני גורמים ישראלים המעורים בפרטי הביקור ציינו כי השיחות היו כלליות ולא הניבו התקדמות. "הפגישה הזו נועדה להפגין נוכחות", אמר גורם ישראלי.

במשלחת היו חברים שליחו של היועץ לביטחון לאומי נמרוד גז, שנכנס לפני כמה שבועות לתפקיד ראש אגף מזרח תיכון במטה, ואליו התלווה מתאם השבויים והנעדרים ירון בלום. השניים פגשו את מחזיק התיק הישראלי-פלסטיני במודיעין המצרי אחמד עבד אל-חאלק.

גורמים ישראלים עוד ציינו כי מדובר היה בשיחות גישוש בלבד, כאשר בסיכום הוחלט שכל צד ישוב לערוך שיעורי בית עם הדרג המדיני. גז ובלום אמרו לאנשי המודיעין המצרי כי הממשלה החדשה בישראל עדיין לא גיבשה מדיניות ברורה בנושא ההסדרה בעזה ושיקום הרצועה וכן בנושא השבויים והנעדרים.

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" המקורב לחזבאללה דיווח על מתיחות בין ארגון הטרור חמאס למצרים בתחילת השבוע. על פי הדיווח, החיכוך נבע מכך שקהיר נענתה לדרישת ישראל למנוע הכנסת מלט לרצועה והזמן עובר ללא התחלה של עבודות שיקום וצעדים שעשויים לשפר את המצב ההומניטארי והכלכלי.

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי אמר היום כי מצרים פועלת לשיקום רצועת עזה בתיאום מלא עם הרשות הפלסטינית. א-סיסי הוסיף כי ארצו ממשיכה במאמצים להשיב את ישראל והפלסטינים לשולחן המשא ומתן כדי להגיע לפתרון מדיני על בסיס ההחלטות הבין-לאומיות.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
גם מסע בן אלף קילומטרים מתחיל בצעד אחד קטן

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים