שיתוף
תגובות
חדשות » הפגנת 'הפלג' בירושלים הסתיימה, שבעה נעצרו • צפו
אלימות משטרתית קשה
"ויחזור לתלמודו": הפגנה בת 1,000 איש, התפתחה לעימותים קשים בין שוטרים למפגיני 'הפלג' במרכז ירושלים . שוטר עם עבר של מקרי אלימות, הטיח ראש של מפגין במדרכה
הפגנה בשכונת הבוכרים | צילום: שלומי טריכטר
צילום: חדשות כל העולם - איתמר כרמון

לוחם יס"מ תועד הערב (ראשון) במהלך הפגנת 'הפלג', בצומת הרחובות יפו- שרי ישראל, כשהוא דורך עם ברכו מספר פעמים על ראשו וצווארו של מפגין חרדי ומטיח את ראשו על הקרקע.

נגד השוטר הוגש בעבר כתב אישום במח"ש בעקבות תקיפה חמורה של ערבי בשכונת סילוואן במהלך התפרעויות בירושלים. לפי כתב האישום, השוטר גרם לשבר באפו של של המפגין הערבי.

אחרי כשעתיים הכריזו אנשי 'הפלג' על סיום ההפגנה וחזרה אל ספסלי הישיבה.

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות הפרת סדר והתפרעויות אלימות של מאות מפרי סדר, כוחות המשטרה החלו לפזר את מפרי הסדר במקום, זאת לאחר שניתנה הוראת פיזור ללא הואיל.
במהלך הפרת הסדר חסמו מפרי הסדר צירים, אוטובוסים רכבי חירום ואת הרכבת קלה, וכן התעמתו עם השוטרים במקום תוך השלכת חפצים ואבנים לעברם, תקיפת עוברי אורח וגרימת נזק לכלי רכב".

"המשטרה פעלה להדיפת המתפרעים באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר, ונעצרו שבעה מפרי סדר כשחלקם התנגדו למעצר. נמשיך לאפשר את חופש המחאה כחוק, אולם לא נאפשר התפרעויות אלימות, הפרת הסדר הציבורי וניסיונות לפגוע בשוטרים ובמשתמשי הדרך בניגוד לחוק", הוסיפו במשטרה.

למעלה מאלף בני אדם המשתייכים לפלג הירושלמי, יצאו במהלך היום להפגנה בלב ליבה של ירושלים ומתגודדים כעת באחד הצירים המרכזיים בבירה, מה שגורם לשיבושי תנועה כבדים בכל העיר. בעקבות ההפגנה, הרכבת הקלה לא פעלה זמן רב, והתחבורה הציבורית תקועה בלי יכולת להתקדם.

ההפגנה התקיימה במחאה על תלמיד ישיבה שלא התייצב בלשכת הגיוס והוגדר כ "עריק" על ידי צה"ל, ונעצר על ידי המשטרה הצבאית.

ההפגנה נערכהבפינת הרחובות יפו – שרי ישראל, סמוך למגדל שערי העיר והתחנה המרכזית בבירה, בשל חשיבותו של ציר הכבישים והצומת בה מפגינים אנשי הפלג, תובים רבים ללא יכולת להתנועע בתוך העיר.

אנשי הפלג הירושלמי מסרו הודעה לתקשורת ובה נכתב: בדיון שהתקיים בעניינו של "אסיר עולם התורה" האברך הרב שמחה בונם טייטלבוים, התקשתה השופטת הצבאי בהכרעה ומתן גזר דין, זאת לאחר דיון ארוך בן מספר שעות. ההכרעה בעניינו תינתן בשעות הערב או מחר.

הצטרפו ועקבו אחר

2 תגובות

  1. מעמד קידוש ה', מלאך רע אומר 1000 איש, אך האמת שהיו אלפים רבים מאד!! מי שהיה יודע, מי שניזון מן התקשורת – פשוט לא יודע.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
נעריך את הרגע הזה, לפני שהוא הופך לזיכרון

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים