שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » האיראנים דורשים נקמה: "שתל אביב תישרף באש"
טהראן סוערת
במהלך הפגנות המחאה על חיסולו של מדען הגרעין התנוססו באופן מפתיע שלטים בעברית שדרשו נקמה בישראל. ההערכות: האיראנים לא יגיבו כל עוד טראמפ בבית הלבן
הפגנות באיראן. ארכיון | צילום: thomas koch, שאטרסטוק

מאז ההתנקשות בחייו של 'אבי תכנית הגרעין' של איראן מוחסן פחריזאדה, קריאות העם האיראני ומנהיגיו לנקמה מישראל רק הולכים ומתגברים.

על אף כי אין כל אינדיקציה לכך כי המוסד הישראלי הוא שעומד מאחורי החיסול, אך באיראן הכל תמימי דעים כי ישראל יחד עם ארצות הברית הם שעומדים מאחורי ההתנקשות המשפילה.

המפגינים יצאו בתהלוכה כשהם נושאים שלטים שעליהם מתנוססת דמותו של פחריזאדה, כשחלקם נשאו שלטים בעברית עם מסר לישראלים, עליהם נכתב "נקמה פירושה שתל אביב תישרף באש". בנוסף נשאו מפגינים רבים שלטים עם קריאות גנאי לארצות הברית כשעל חלקם מופיעה תמונתו של הנשיא הנכנס ג'ו ביין והנשיא היוצא דונלד טראמפ.
בנוסף הציתו המפגינים את דגלי ישראל וארצות הברית.

אמש סיפרה אלמנתו של פחריזאדה, כי "הוא רצה למות מות קדושים, ומשאלתו התגשמה".

יצוין, כי בשגרירויות ישראל ברחבי העולם קיימת דריכות וערנות רבה מחשש לתגובת נקמה איראנית בישראל, עם זאת ההערכות הן כי איראן לא תגיב באופן חריג כל עוד הנשיא טראמפ מכהן בתפקידו בבית הלבן.

הפרשן לענייני צבט וביטחון יוסי מלמן (הארץ) התייחס הבוקר בראיון ל 103FM לאפשרות של נקמה מצד איראן ואמר, כי "זו דילמה מאוד קשה. מצד אחד אולי ראוי היה שיחוסל לאחר שנים של חיפושים אחריו, ומצד שני העיתוי מאוד בעייתי ועלול להעלות את המזרח התיכון בלהבות".

הוא הוסיף כי להערכתו איראן תנהג באיפוק בתקופה הקרובה, "אני מעריך שהאיראנים לא ינקטו בפעולה דרמטית, כי זה מה שטראמפ רוצה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים