שיתוף
תגובות
יהדות » הפדרציה היהודית: "בשבת תתפללו בבתים"
לבקשת הנשיא
מנהיגי ורבני "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", ארגון הגג במדינה המאחד את 160 הקהילות ברחבי אוקראינה, החליטו כי הרבנים יישארו בערים השונות
בית כנסת, אילוסטרציה | צילום: David Cohen 156, שאטרסטוק

מנהיגי ורבני "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה", ארגון הגג במדינה המאחד את 160 הקהילות ברחבי אוקראינה, החליטו כי הרבנים יישארו בערים השונות כדי להיות עם האוכלוסיה המקומית בשעה קשה זו. מדובר בהמשך להחלטה מהשבוע שעבר שבה הוחלט כי הרבנים לא יעזבו את המדינה.

בדיון עלה גם נושא הנשים והילדים. בדיון הוירטואלי הוחלט פה אחד כי גם המשפחות יישארו, משום שבשעה זו עדיף להימצא בבתים ולא לנוע בכבישים, מחשש להפצצה שיגרמו חלילה לאבדות בנפש. "הרבי מליובאוויטש חינך אותנו לעזור לכל יהודי ושספינה טובעת לא נוטשים ואנחנו כאן כדי לעזור בכל תחום", אמרו.

קב"ט איגוד הקהילות ביקש לקרוא לציבור היהודי במדינה, שמונה מאות אלפים, להישאר בבתים בהתאם להנחיות הרשויות המקומיות ולבקשת הנשיא וולודימיר זלנסקי ובהתאם לכך בפדרציה המליצו "שכל אחד יתפלל בביתו בשבת הקרובה".

יו"ר הפדרציה הרב מאיר סטמבלר אמר: "אנחנו נשארים ומתפללים לטוב. התפקיד שלנו הוא להיות עם הקהילות, לסייע ולהרגיע עד כמה שניתן במלחמה הזו. מורגש כבר כעת מחסור במצרכים, אנשים בהיסטריה כי למרות הכל אף אחד לא האמין שאכן תהיה מתקפה כוללת על אוקראינה. אנחנו מארגנים תרופות מים ומזון – בין היתר קמח ומוצרים יבשים – שיספיקו לכמה שבועות ומחלקים אותם לניצולי שואה, קשישים, נכים ומיעוטי יכולת על מנת שיוכלו להישאר בבתיהם".

בנוסף, "פדרציית הקהילות היהודיות באוקראינה" החליטה להשקיע משאבים וכסף רב כדי לאבטח מאות בתי הכנסת והמוסדות היהודיים במדינה, על מנת למנוע ביזה והתנכלות מצד אנטישמים. זה הזמן לקרוא למי שיכול לעזור בכך, אנחנו זקוקים לסיוע למימון ההוצאות הרבות".

רבני ומנהיגי הקהילות באוקראינה קראו ליהודי העולם "להוסיף ברוחניות – תפילה, צדקה ומעשים טובים. אנו בטוחים שכל מעשה טוב יקרב את ביאת המשיח. המערכה בין רוסיה ואוקראינה היא ללא ספק מסימני הגאולה ובקרוב נזכה לייעוד 'וכיתתו חרבותם לאיתים וחנינותיהם למזמרות'".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים