שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפלסטינים: "אם ביידן יבחר נסיר את החרם"
הבחירות בארה"ב
הפלסטינים מביעים אופטימיות לנוכח מה שמצטייר כניצחון לג'ו ביידן • גורם בליכוד: "בשיחות סגורות שקיים רה"מ בשבועות האחרונים, הוא התכונן לאפשרות שביידן ייבחר"
אחמד טיבי | צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

בצל אי הוודאות באשר לזהות הנשיא האמריקני הבא, בישראל וברשות הפלסטינית נערכים לכל האופציות, גם לזה שג'ו ביידן יכהן כנשיא ארצות הברית.

ח"כ אחמד טיבי התייחס להערכה הרווחת כי הניצחון בבחירות לנשיאות נמצאת בדרך לכיסו של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן, ואמר כי להערכתו ניצחון של ביידן בבחירות יסיר את החרם הפלסטיני מהממשל האמריקני ויחזיר את הפלסטינים לשולחן המשא ומתן עם ישראל.

"במקרה שביידן יהיה נשיא, אין ספק שהדיאלוג שנקטע בין ההנהגה הפלסטינית ובין הבית הלבן ייפתח מחדש. הנתק ייפסק", אמר טיבי בראיון לגלי צה"ל.

מהצד השני, היה זה ח"כ בצלאל סמוטריץ' שהביע גם הוא אופטימיות מהאפשרות שג'ו ביידן יזכה בבחירות ואמר: "אין לי ספק שגם ביידן ימשיך את המדיניות ארוכת השנים של האהדה לישראל מצד הממשל האמריקני. יכול להיות שיהיו חילוקי דעות, גם את זה אפשר לנהל", כך סמוטריץ' בגלי צה"ל.

אמש נחשף כי בשיחות סגורות התבטא ראש הממשלה בשבועות האחרונים על אפשרות כי ביידן ינצח בבחירות. "נתניהו התכונן לאפשרות בה ג'ו ביידן ינצח בבחירות בארצות הברית ויכנס לבית הלבן במקומו של טראמפ", דווח ב'מעריב'.

על פי הדיווח, אמר לעיתון גורם בליכוד כי "נתניהו, שבשנותיו כראש ממשלת ישראל הספיק גם להתעמת עם שני נשיאים דמוקרטיים, ביל קלינטון וברק אובמה, ידע להסתדר גם עם המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן במידה ויזכה להיות הנשיא ה-46 של ארה"ב והוא יודע שעליו להתנהל בזהירות רבה על מנת להבטיח להם התחלה חלקה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים