שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הפלסטינים: 20 הרוגים בתקיפות צה"ל בעזה
שומר החומות
בתגובה לירי מטחי הרקטות לעבר ירושלים והדרום, צה"ל החל במבצע "שומר החומות" ותוקף בעזה. צה"ל פגע במנהרה התקפית של חמאס, מחבלים נהרגו בתוכה
תגיות:
עזה | צילום: Abed Rahim Khatib, שאטרסטוק

בתגובה לירי הרקטות, צה"ל תקף בסיסים של הזרוע הצבאית של חמאס ברצועה. הפלסטינים דיווחו עד כה על 20 הרוגים, בהם תשעה ילדים, בעוד מצה"ל נמסר כי שמונה הרוגים הם מחבלי חמאס. כמה מחבלים נוספים ששהו בתוך מנהרה התקפית נהרגו בתקיפת צה"ל. שם המבצע האווירי של צה"ל בעזה: "שומר החומות"

כ-60 בני אדם ברצועה נפצעו. לפי דיווחים בכלי תקשורת פלסטיניים, מרבית הפצועים פונו לבית החולים בבית חאנון שבצפון הרצועה. דובר צה"ל אמר כי מטוסי קרב של חיל האוויר תקפו מנהרת טרור התקפית של חמאס, בהפצצה בה נהרגו כמה פעילי הארגון.

לפי דובר צה"ל, עד כה הותקפו שני משגרי רקטות, שתי עמדות צבאיות ומנהרה התקפית השייכת לארגון, ועוד. על פי ההערכות, ישראל תגיב בעוצמה שתחייב גם את חמאס להגיב, כך שסבב הלחימה הנוכחי יימשך כמה ימים. עוד דווח ברצועה כי בכירי חמאס ירדו למחתרת מחשש לחיסולים של ישראל.

בתוך כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, מודיע הלילה (ב׳) כי בתום התייעצויות ביטחוניות, הוחלט על סגירת מעבר הסחורות כרם שלום, בין ישראל לרצועת עזה, באופן מיידי ועד להודעה חדשה.

במקביל, הקבינט המדיני-ביטחוני החליט בישיבה שערך הערב לאשר תכניות לתגובה רחבה נגד חמאס בעזה – כך לפי שר שהשתתף בישיבת הקבינט. השרים הסמיכו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בני גנץ לאשר שורה של פעולות צבאיות ואם יהיה צורך בעליית מדרגה בתקיפות הנושא יחזור לדיון נוסף בקבינט. "אישרנו פעולות משמעותית ולא מדובר בהפצצת דיונות", אמר שר בקבינט.

לדברי השר בקבינט שצוטט ב'וואלה', גורמי הביטחון אמרו בישיבה שהמבצע צפוי להימשך כמה ימים. "כל המשתתפים בדיון הבינו שאי אפשר להמשיך ככה כשיש ירי על ירושלים ביום ירושלים. לא היו קולות שקראו להבליג אל להכיל – לא בקרב השרים ולא בקרב גורמי הביטחון", אמר.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אושר הוא האומנות לקלוע זר פרחים, מהפרחים שבתחום השגותינו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים