שיתוף
תגובות
כלכלה » פיננסים » הפניקס רוכשת את הלמן אלדובי ב- 275 מיליון
דרמה בענף הפיננסים
חברת הביטוח הפניקס רוכשת את בית ההשקעות הלמן אלדובי ב-275 מיליון שקל, כאשר היא בעיקר מכוונת אל שוק הגמל והפנסיה, בה היא מנהלת כיום 65 מיליארד ונמצאת בצמיחה
מטה חברת הביטוח הפניקס | צילום: ויקיפדיה

דרמה בענף הפיננסים: בית ההשקעות הוותיק הלמן־אלדובי עשוי להיעלם בקרוב ולהתמזג לתוך חברת הביטוח 'הפניקס', שתרכוש אותו לפי שווי של 275 מיליון שקל – הגבוה ב-17% משווי השוק הנוכחי של בית ההשקעות. המיזוג צפוי להיות מושלם תוך שישה חודשים.

לפי הדיווח ב'כלכליסט', על פי ההסכם, 70% מעובדי בית ההשקעות ימשיכו בעבדותם לתקופה של שנה לפחות, וכן יישמרו התנאים לעמיתים בנושאים שונים, לרבות דמי הניהול. נכון לסוף שנת 2019 העסיק בית ההשקעות הלמן אלדובי 276 עובדים.

עוד סוכם, כי היו"ר אורי אלדובי והמנכ"ל רמי דרור יוגדרו כיועצים לתקופה של שנתיים וחצי, ויקבלו בתמורה שכר של 75 אלף שקל בחודש כל אחד – כלומר, 2.25 מיליון שקל סה"כ לכל אחד מהם. השניים חתומים על סעיף אי תחרות בתחום הגמל והפנסיה לתקופה של 5 שנים.

הפניקס כבר רצתה לרכוש בשלהי 2019 את הפעילות העיקרית של הלמן אלדובי – ניהול הגמל והפנסיה, אך זה לא קרה. עניין רכישת הלמן אלדובי , אגב מאבק בין בעלי מניות בחברה, שב השנה לראש סדר היום כשאלטשולר שחם גמל ופנסיה הגישה הצעת רכש מפתיעה. בימים האחרונים, עת נמשכו המגעים עם ועדה שמינה דירקטוריון הלמן אלדובי, פרשה אלטשולר שחם גמל מהמרוץ – דבר שסלל את הדרך לזכייה של הפניקס.

מאז הפיכת בית ההשקעות לחברה ציבורית היא לא הסבה נחת למשקיעיה – מנייתה דשדשה והיא לא חילקה דיבידנד לבעלי המניות. הצעתה של אלטשולר שחם לרכוש אותה בשווי כפול משווי השוק שלה, הקפיצה את מנייתה. אמנם החברה נמכרת כרגע במחיר הגבוה ב-85% לעומת המחיר בו נכנסה לבורסה, אך שווי זה נובע מכך שישנה סינרגיה משמעותית במיזוג, שתהפוך את הפעילות הזו לרווחית למדי לפניקס.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים