שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » תעופה » הפסדים באל על; המנכ"ל האריך את החל"ת
תעופה בחל"ת
אל על דיווחה על הפסד של 391 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2020 • המנכ"ל גונן אוסישקין לעובדים: "לצערי, הארכנו את החל"ת בחודש נוסף"
מטוס אל על | צילום: Rebius, שאטרסטוק

משבר הקורונה מחריף את מצבה הפיננסי של אל על, והחברה דיווחה על הפסד של 391 מיליון דולר בתשעת החודשים הראשונים של 2020, לעומת הפסד של 28 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות אל על צנחו לסך של 511 מיליון דולר, לעומת 1.660 מיליארד דולר אשתקד – צניחה של 69%. הוצאות ההפעלה הסתכמו לסך של 624 מיליון דולר. ההפסד הגולמי הסתכם לסך של 112 מיליון דולר, לעומת רווח של 278 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

ברבעון השלישי של 2002 רשמה אל על הפסד של 147 מיליון דולר לעומת 27 מיליון דולר ברבעון השלישי של 2019. ההכנסות ירדו ב-94% לסך של 39 מיליון דולר לעומת 647 מיליון דולר אשתקד. ההוצאות הסתכמו בסך של 101 מיליון דולר לעומת 505 מיליון דולר בתקופה המקבילה – פער של 80%. אל על רשמה הפסד גולמי של 61 מיליון דולר לעומת רווח של 142 מיליון דולר אשתקד, ירידה של 143%.

עוד עולה מהדיווח של חברת התעופה, כי יתרת התחייבויות בגין מכירה מראש של כרטיסי טיסה ללקוחות מסתכמת, נכון ליום פרסום הדו"חות הסתכם בכ-240 מיליון דולר, מתוכם כ-39 מיליון דולר בגין שוברים שהונפקו כחלופת החזר כספי ללקוחות.

בעקבות פרסום הדו"חות הכספיים, כתב מנכ"ל אל על לעובדי החברה באיגרת, כי "ההשפעה הדרמטית של נגיף הקורונה על ענף התעופה ועלינו בפרט, התחזקה ברבעון הזה, בדגש על 'גל שני' וסגרים בארץ ובעולם".

עוד כותב אוסישקין לעובדים, "מרבית היעדים היו סגורים בפני ישראלים, או לחילופין כאלה המחייבים בידוד. גם מדינות שהיו 'ירוקות' לפרק זמן קצר הפכו ל'אדומות', דבר ההופך את הנסיעה ללא כדאית והביקוש הקטן ממילא הלך ודעך. החברה כמעט ולא פעלה ברבעון זה, דבר אשר הוביל לכך שהחברה סיימה את הרבעון השלישי עם הפסד של כ-147 מיליון דולר. תוצאה זו באה לאחר שמרבית אנשי החברה בחל”ת וההוצאות שלנו צומצמו למינימום האפשרי".

אוסישקין ממשיך ומפרט באיגרת לעובדים על סטטוס תכנית ההבראה. "תוכנית ההבראה של אל על מורכבת משורה של מרכיבים שהעיקריים בהם: גיוס 400 מיליון דולר, לצד יישום קפדני וללא פשרות של תוכנית התייעלות. אנו פועלים בקדחתנות להשלמת גיוס החוב".

עוד לדבריו, "החל מהשבוע האחרון של חודש ספטמבר חידשנו את פעילות המטען במטוסי החברה ובהמשך את טיסות הנוסעים לפריז, לונדון, ניו יורק ובהדרגה נוספו יעדים כמו מיאמי, לוס אנג’לס, ניוארק, מוסקבה, בריסל ברלין. כולנו נרגשים לאחר שהודענו על תחילת טיסות לדובאי. זוהי בשורה משמחת לכל אחד שהוא ישראלי ובוודאי לנו כחברת התעופה הלאומית הנושאת בגאון את דגל המדינה בכל יעד אליו היא מגיעה”".

באשר לחל"ת, אומר אוסישקין לעובדים, "החזרה לעבודה תלויה בפעילות המסחרית והטיסתית ולכן לצערי, הארכנו את החל"ת בחודש נוסף. בימים אלה אנו מבצעים כ-15 טיסות יומיות והפעילות הולכת וגדלה. הדרך עד לחזרה לשגרת פעילות טרום הקורונה ארוכה. רק לשם המחשה, בתקופה דומה טרם משבר הקורונה הפעלנו למעלה מ-100 טיסות ביום. ויחד עם זאת, החדשות המעודדות על הגעת החיסונים בשנה הבאה, לצד הנחישות של הממשלות בעולם לפעול למיגור המגיפה, מייצרות ‘סימנים של תקווה’ ליום שאחרי הקורונה. אני מקווה כי מגמה זו תלך ותגדל".

אוסישקין מסיים את דבריו כך: "אני מאמין כי ה- DNA של אל על ידע להתגבר ולצאת גם ממשבר זה כשידנו על העליונה".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים