שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בעולם » הפיצוץ והפטפטת נועדו לפגוע בשיחות הגרעין
הערכה באירופה
בכיר איראני מאשר: רוב הצנטריפוגות בנטנז נהרסו ותקף: "הפכנו למקלט למרגלים" • גורם אמריקאי: "ישראל ביקשה לאחרונה מארה"ב סיוע בהגנה על הספינה"
תגיות:
הגרעין האיראני | צילום: Inspired By Maps, שאטרסטוק

במדינות ה-E3 החברות בהסכם הגרעין – גרמניה, צרפת ובריטניה – מעריכים כי קיים סיכוי סביר שהפעולה שיוחסה לישראל בנתנז והפטפטת שיוחסה לישראל בעקבותיה נועדו לפגוע בשיחות הגרעין בווינה – כך דווח ב'כאן חדשות'.

עם זאת דיפלומטים מערביים אומרים כי ישנו סיכוי שהפעולה בנתנז דווקא תדחוף את האמריקנים לחוש, מה שהם מכנים "רחמים" כלפי האיראנים בעקבות התקיפה, ואולי דווקא ידחוף אותם לכיוונם.

צרפת מסרה אתמול כי מדובר בהתפתחות המחייבת תגובה מתואמת של המעצמות. עד כה לא חצה המשטר בטהרן את קו ההעשרה לרמה של 20%. כדי לייצר נשק גרעיני נדרשת העשרה של 90%. הבוקר דווח ב'וול סטריט ג'ורנל' כי פקחי הסוכנות לאנרגיה אטומית יגיעו היום לאתר בנתנז.

ראש ועדת הביטחון בפרלמנט האיראני מאשר כי רוב הצנטריפוגות במתקן ההעשרה הראשי של איראן בנטנז יצאו מכלל פעולה בעקבות הפסקות החשמל והפיצוץ שלשום. לדבריו, "כמה אלפי צנטריפוגות הושמדו לחלוטין" בתקרית, מה שמהווה פגיעה קשה ביכולת של הרפובליקה האיסלאמית להעשיר אורניום

הוא הוסיף כי ההצהרות על כך שהנזק יתוקן במהירות היו "הבטחות שווא". בכירים איראנים אומרים כי בכוונתם להחליף את כל הצנטריפוגות שנפגעו. רשת החשמל לשעת חירום בנטנז חידשה את פעילותה ובעוד כמה ימים הם מקווים לחדש את פעילות רשת החשמל הראשית.

הוא מתח ביקורת על מנגנוני הביטחון האיראניים, שלדבריו "מאפשרים למרגלים להסתובב חופשי והפכו את איראן למקלט עבור מרגלים". הוא הזכיר כי באחת התקריות ציוד גרעיני איראני נשלח לתיקון בחו"ל, וחזר ארוז עם 136 קילו חומר נפץ. באירוע אחר, לדבריו, חומרי נפץ הוטמנו בשולחן והוברחו לתוך מתקן גרעין איראני.

בכיר ביטחוני ישראלי אמר לניו יורק טיימס כי ישראל מעוניינת בהפחתת המתיחות במפרץ הפרסי, ולא מתכוונת להגיב למתקפה האיראנית על ספינת Hyperion Ray הישראלית. גורם אמריקני אמר לעיתון כי בימים האחרונים ביקשה ישראל מארה"ב סיוע בהגנה על הספינה, מחשש שמשמרות המהפכה יפגעו בה בתגובה לחבלה בספינת הביון "סאביז".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
האדם העשיר ביותר הוא לא זה שיש לו הכי הרבה, אלא זה שצריך הכי פחות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים