שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » "הפעל סמכותך למען נפגעי אסון מירון"
אשר ללוי
לאחר שיו"ר הוועדה המסדרת סירבה לקדם את חוק הפיצויים לנפגעי האסון במירון, פנה יוזם החוק ליו"ר הכנסת וביקש שיפעיל את סמכותו לעלות את החוק במליאה
יעקב אשר | צילום: דוברות הכנסת, דני שם טוב

כמעט חודשיים לאסון מירון וקואליציית בנט-לפיד עדיין אינה מאפשרת לקדם את חוק הפיצויים למשפחות ההרוגים והפצועים שנפגעו באסון הנורא, למרות שמדובר בחוק שחתומים עליו רוב סיעות הבית למעט יש עתיד וכחול לבן.

לאחר שבדיון שנערך הבוקר (שני) בוועדה המסדרת סירבה ח"כ עידית סילמן יו"ר הוועדה לדון בבקשה לפטור מחובת הנחה לחוק, מה שהיה מאפשר את הבאתו להצבעה, פנה יוסם החוק ח"כ יעקב אשר ליו"ר הכנסת מיקי לוי וביקש ממנו לנצל את סמכותו החוקית ולעלות את החוק לדיון בהקדם במליאת הכנסת.

"בכדי להקל על משפחות נפגעי האסון במירון ולתת להן כלים להתמודד עם הקשיים הנלווים בשל הטרגדיה שחוו", כתב ח"כ אשר, "הגשתי יחד עם חברי כנסת רבים מכל קצוות הבית הצעת חוק דחופה לסיוע לנפגעי האסון.

"הצע"ח מבקשת כי תוקם ועדה בין-משרדית שתקבע את גובה הפיצויים הממשלתיים באופן דומה לוועדה שהוקמה לאחר אסון ורסאי, כשגם באסון ורסאי הועדה הוקמה ע"פ חוק והפיצויים שהיא קבעה סייעו לאותן משפחות להתמודד במשך שנים עד לסיום הדיונים בתביעות המשפטיות".
 
על רקע החלטת הממשלה מאתמול (ראשון) להקמת ועדת חקירה ממלכתית בראשות שופט לחקר האסון כתב אשר: "מאז האסון מתנהל דיון פומבי נוקב על הקמת ועדת חקירה לבחון את הגורמים שהובילו לאסון הנורא, יש מעדיפים ועדה מקצועית ובלתי תלויה אולם יש המצדדים בממלכתית כשטעמיהם הפוליטיים עמהם", ציין ח"כ אשר ותקף: "בעוד הם מתיימרים לדבר גבוהה גבוהה בשמם של משפחות נפגעי האסון, דווקא בחוק זה שנחוץ כל כך למשפחות לא נשמע קולם".
 
עוד ציין: "לפני כחודש פניתי ליו"ר הוועדה המסדרת דאז ח"כ קארין אלהרר וביקשתי לעלות לדיון והצבעה את בקשתי לפטור מחובת הנחה עבור החוק, כך שניתן יהיה לקדם את הליכי הפיצוי במהירות לטובת המשפחות. לצערי בקשתי סורבה. אתמול הגשתי בקשה נוספת ליו"ר הוועדה המסדרת החדשה ח"כ עידית סילמן, גם בקשתי זו סורבה. משכך אני מוצא לנכון לפנות אליך ולבקש את התערבותך בסוגיה חשובה זו".

במכתבו ביקש ח"כ אשר להדגיש כי "הדיון בהצע"ח אינו קשור להנחיה הכללית המונעת חקיקה פרטית בימים אלה, שכן מדובר בצורך הומניטרי בהול, כל יום בו לא הוסדר מנגנון הפיצויים המשפחות מופקרות להתמודדות עם השלכות האסון מבלי שהמדינה מעמידה להם גב כלכלי כנדרש וכשאין להם את האמצעים להתמודד ולהתגבר על הקשיים".
 
לאור סירובה של יו"ר הוועדה המסדרת ביקש אשר לציין כי "הצע"ח סיוע לנפגעי אסון לאומי בהר מירון הונחה על שולחן הכנסת ביום כ"ח אייר התשפ"א ה-10 במאי 2021, כך שביום רביעי הקרוב י"ג בתמוז ה-23 ביוני הצע"ח יחלפו 45 יום ממועד ההנחה והצע"ח יכולה לעלות עוד באותו היום לקריאה טרומית.
 
"אבקש כי בהתאם לסמכותך כיו"ר הכנסת תכלול בסדר יומה של הכנסת קריאה טרומית בהצעת החוק ובכך נוכל לסייע לאותן משפחות להתמודד עם הקשיים המלווים אותן בשל האסון הנורא", חתם אשר את מכתבו.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים