שיתוף
תגובות
חדשות » פוליטי » הפער מתרחב: נתניהו עם כפול מנדטים מסער
סקר
אם סמוטריץ ובן גביר מתאחדים הם יעברו את אחוז החסימה. על פי הסקר, מפלגת תל"ם בראשות בוגי יעלון מסיימת אחרונה בקרב המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה
בניין הכנסת | צילום: Opachevsky Irina, שאטרסטוק

מסקר שפורסם הערב ב'חדשות 12' ונערך על ידי במכון מדגם בראשות מנו גבע עולה כי סער יורדת למחצית מהמנדטים של נתניהו, ואם סמוטריץ ובן גביר מתאחדים הם יעברו את אחוז החסימה. על פי הסקר, מפלגת תל"ם בראשות בוגי יעלון מסיימת אחרונה בקרב המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה.

על פי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום, הליכוד בראשות בנימין נתניהו הייתה המפלגה המובילה עם 30 מנדטים, תקווה חדשה בראשות גדעון סער 15, יש עתיד בראשות יאיר לפיד עם 14, ימינה של נפתלי בנט עם 13, הרשימה המשותפת עם 10, ש"ס בראשות אריה דרעי 8, יהדות התורה עם 8 מנדטים, ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן עם 7, מרצ בראשות ניצן הורוביץ 6 מנדטים, כחול לבן של בני גנץ עם 5 מנדטים, מפלגת 'הישראלים' של רון חולדאי עם 4 מנדטים.

מתחת לאחוז החסימה: המפלגה הכלכלית של פרופ' ירון זליכה עם 2.4% תמיכה, מפלגת 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' עם 1.9% תמיכה, מפלגת העבודה עם 1.6%, גשר של אורלי לוי-אבקסיס עם 0.7%, הבית היהודי עם 0.6%, עוצמה יהודית של איתמר בן גביר עם 0.5%, מפלגת ותיקי ישראל בראשות דני יתום 0.6%, תל"ם של משה (בוגי) יעלון ותנופה של עפר שלח עם 0.4% תמיכה כל אחת.

הסקר בדק אפשרות אם מפלגות 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' ו'עוצמה יהודית' של איתמר בן גביר היו רצות ברשימה אחת, הליכוד יורד במנדט ל-29, תקווה חדשה יורדת במנדט ל-14, ימינה יורדת ב-2 מנדטים ל-11, מפלגת סמוטריץ'-בן גביר עם 4 מנדטים. יתר המפלגות ללא שינוי.

מנגד, הסקר בדק גם אפשרות שמפלגות המרכז-שמאל יש עתיד, הישראלים, כחול לבן, תל"ם, תנופה, העבודה והכלכלית החדשה היו רצות ברשימה אחת, המפלגה תקבל 27 מנדטים, 3 מנדטים פחות מהליכוד. תקווה חדשה יורדת ב-2 מנדטים ל-13, ימינה יורדת במנדט ל-12. יתר המפלגות שומרות על כוחן.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אמונה זה לעלות במדרגה הראשונה, למרות שלא רואים את כל גרם המדרגות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים