שיתוף
תגובות
חדשות » צבא וביטחון » הפצוע מפיגוע הירי בסכנת חיים מיידית
המרדף נמשך
תחקיר ראשוני: שלושה לוחמים פתחו בירי ופגעו ברכב המחבל שביצע את הירי בצומת תפוח. נמשך המצוד אחריו • הרופאים נאבקים על חיי תלמיד הישיבה יהודה גוואטה
תגיות: ,
יוסי דגן בזירת האירוע | צילום: באדיבות המצלם

בית החולים בילינסון עדכן הבוקר (שני) על מצב הפצועים מהפיגוע בצומת תפוח: פצוע האנוש יהודה גואטה בסכנת חיים מיידית, אין שינוי ממשי במצבו של הפצוע בניה פרץ שמוגדר קשה מאוד. הפצוע שנפצע קל שוחרר לביתו . בישוב איתמר מבקשים להתפלל לרפואת: יהודה בן מילכה, בניה בן אביבה, ועמיחי בן רונית.

עמיחי חלא, שנפצע קל בפיגוע, סיפר ב'חדשות 13': "אני רוצה להתפלל על החברים שלי. אני ברגשות מעורבים ובהלם, אני לא ראיתי כלום. היו יריות ואז השתטחנו על הרצפה, שמענו עוד יריות מכוחות צה"ל. התקשרתי למד"א ותוך כדי ראיתי שגם לי יורד קצת דם לכן התחילו לטפל בי. הכל היה מהיר. אני ראיתי את יהודה ובניה אבל אני לא כל כך זוכר. הכדור חתך אותי בעורף ובנס יצאתי מזה בשלום. זה היה יכול להגמר אחרת".

ב'כאן חדשות' דווח כי מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי שלושה מלוחמי גבעתי הגיבו בירי לעבר רכבו של המחבל. אחד מהם ירה מעמדה מוגבהת בצומת ופגע בשמשה הקדמית של הרכב. עוד עולה מהתחקיר כי המחבל ירה כעשרה כדורים מאקדח. במערכת הביטחון מעריכים שכרגע המחבל מקבל סיוע.

בהמשך למצוד של צה"ל אחר המחבלים, סוכנות הידיעות הפלסטינית 'מען' דיווחה כי שני צעירים פלסטינים נפגעו אמש מאש כוחות צה"ל בכפר ביתא דרומית לשכם, זאת במסגרת עימותים עם כוחות הביטחון, במהלכם צעירים פלסטינים יידו אבנים לעבר הכוחות.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן תוקף הבוקר בחריפות את תגובת ממשלת ישראל לפיגוע הקשה בצומת תפוח. דגן, ששהה לאורך הלילה עם הפצועים במחלקת טיפול נמרץ בביהח בילינסון, אמר כי האחריות על הפיגוע הקשה שאירע אתמול בצומת תפוח מוטלת על הרשות הפלסטינית וכי מדינת ישראל צריכה לצאת לפעולות תגמול נגד "ראש הנחש", הרשות הפלסטינית "אנחנו צריכים לגבות את המחיר לא רק מאותם ערסים וברברים שיורים ובורחים, אפילו אין להם את האומץ לעמוד מול הקורבנות שלהם. הממשלה צריכה להורות לצהל לצאת לפעולות תגמול נגד הרשות הפלסטינית שהיא המשלחת והיא המארגנת והיא המממנת את אותם פיגועים"

דגן אמר בנוסף כי עוד לפני שנת 67' כשמדינת ישראל הייתה קטנה וחלשה ידעה הממשלה להקים קיבוץ ויישוב לאחר כל פיגוע "אז זה הצליח, פעולות תגמול נגד כל פיגוע, כך צריך לעשות גם היום"

דגן הוסיף כי ברמת ההתיישבות מדינת ישראל צריכה להודיע שהיא בונה עוד 10,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון. טרור באנגלית משמעותו אימה, והמטרה שלהם היא להחליש אותנו ולגרש אותנו מכאן, להחליש את אחיזתנו בארצנו, אתמול – בשומרון, לפני שבוע – בירושלים ולפני שבועיים – ביפו. הכל אותו דבר. ממשלת ישראל הייתה אמורה להורות לצה"ל לצאת לפעולות תגמול היקפיות ולגבות מחיר מהרשות הפלסטינית, ולהורות על בניית 10,000 יחידות דיור בצומת תפוח ובאיתמר. לצערי הממשלה לא עושה לא את זה ולא ולא את זה, ואחכ מתפלאים שאיבדנו את ההרתעה.

"עם ישראל כולו מתפלל להחלמת הפצועים, המשפחות חזקות, אנחנו חזקים ואנחנו נמשיך להתגורר כאן ולחזק את ההתיישבות היהודית כאן ביהודה ושומרון" אמר דגן. "אנחנו מחזקים את חיילי צה"ל וכל מערכת הבטחון, ומצפים מהממשלה לשנות את הגישה כדי להחזיר את ההרתעה".

דן תורג'מן, דודו של הפצוע קשה מסר כי "יש קליע שחדר לכתף שלו והסתובב לכיוון עמוד השדרה. עשו סי-טי ומעבירים אותו לטיפול נמרץ. בעוד כמה ימים יחליטו אם לנתח. ככל הנראה לא נשקפת סכנה לחייו. שמעתי על הפיגוע בתקשורת ולא חשבתי שזה קשור אליו עד שאחותי התקשרה ואמרה שהודיעו להם שהוא אחד הנפגעים. הוא לומד בישיבה באיתמר. הם חזרו מסוף שבוע ועברו כרגיל בצומת תפוח. צריך להתפלל לרפואתם ושהטרור לא יכניע אותנו, אנחנו פה בארץ ישראל ונקווה רק לבשורות טובות".

ארגון הטרור חמאס בירך על הפיגוע בצומת תפוח: "מברכים על הפעולה ההירואית שבוצעה היום במחסום זעתרה בדרום שכם. וזה בא בהקשר של תגובה טבעית לפשעי הכיבוש הציוני ותמיכה באנשינו בירושלים. זה המשך לגיטימי להתנגדות עמנו הפלשתיני בגדה המערבית".

גם בארגון הטרור הג'יהאד האיסלאמי בירכו: "הפיגוע הוא מסר בשם העם הפלסטיני כולו לפיו ירושלים היא קו אדום ושפגיעה במקומות הקדושים תתפוצץ בפני ישראל".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
היכולת החשובה בחיים היא היכולת להשתנות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים