שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הפרויקטור אש בביקור ראשון בעיריית ירושלים
המאבק בקורונה
פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, ביקר הבוקר לראשונה בעיריית ירושלים • אש: "האתגר של הרשויות מאוד גדול ובירושלים על אחת כמה וכמה"
נחמן אש ומשה ליאון | צילום: דוברות עיריית ירושלים

פרויקטור הקורונה הנכנס, פרופ' נחמן אש, הגיע הבוקר לביקור עבודה ראשון בעיריית ירושלים. במסגרת הביקור קיבל הפרופ' סקירה מקצועית על מצב התחלואה בעיר ירושלים והמגמות המתקיימות בה מכלל הגורמים בצוות ניהול משבר הקורונה העירוני. בדיון השתתפו כלל נציגי משטרה, מד"א פקע"ר ונציגי קופות החולים.

נתוני התחלואה בירושלים נכון לאמש בחצות: 1134 חולים, נוספו 54 והחלימו 84.

פיזור החולים לפי שכונות: מזרח ירושלים – 36. כללי – 11. חרדי – 5. לא משויך – 2.

בפתח הישיבה הודה ראש העיר ירושלים, משה ליאון, לפרופ' היוצא רוני גמזו על עבודתו המסורה והמשותפת. "ירושלים היא מיקרוקוסמוס של מדינת ישראל ואני מקווה שיחד אתכם נגיע לסוף תקופת הקורונה. פרסנו לפניכם את האתגרים הרבים שאיתם אנחנו מתמודדים בעיר הגדולה והמייצגת בישראל ואני סבור שבעזרת עבודה משותפת שלנו שלכם ושל הממשלה נצליח למגר את הנגיף לחלוטין", אמר ליאון.

פרויקטור הקורונה, הפרופ' נחמן אש, אמר כי "האתגר של הרשויות מאוד גדול ובירושלים על אחת כמה וכמה. אני מחזק את ידיכם ואומר לכם – הרשויות במרכז העשייה בעיניי. זה חוד החנית בשטח. אנחנו צריכים לחזק אתכם ולסמוך עליכם שאתם יודעים לעשות מה שצריך בצורה הטובה ביותר.

אש המשיך ואמר, כי "אנחנו בתקופה עם עליה בתחלואה, גם אם איטית, בשבוע האחרון. מקדם ההדבקה סביב אחד. זו נקודת אי יציבות. אנחנו רוצים להרחיב את פתיחת המשק, אבל מצד שני לא לאבד שליטה".

פרופ' אש התייחס גם לחיסונים שבדרך ואמר כי "האופק שלנו זה החיסונים. בשבועות האחרונים היו התפתחויות טובות בנושא וזה מעודד. אבל צריך אורך רוח. זה לא יקרה מחר בבוקר. יש כמה חודשים שצריך להתמודד. כאשר החיסונים יגיעו יהיה לנו אתגר גדול מאוד בעידוד האוכלוסייה ללכת להתחסן. נצטרך להגיע לכך שמרבית האוכלוסייה מתחסנת בצורה המהירה ביותר כדי שנגמור עם הסיפור הזה כמה שיותר מהר".

"אחת הדרכים להתמודד עם התחלואה זה בדיקות ואני שמח מאוד לראות את הנתונים כאן. זה הרבה עידוד והנגשה. בראייה עתידית אני מאמין שזה יילקח בחשבון. נוכל להכניס אנשים עם בדיקות שליליות למקומות ירוקים, זה יעודד יותר בדיקות ויאפשר לנו יותר פעילויות".

על 'איי התיירות הירוקים' אמר אש, כי "אם הקונספט של אילת וים המלח יוכיח את עצמו אני מקווה שנאמץ זאת גם במקומות אחרים. זו אחת הסיבות מדוע צריך להתאמץ להשאיר את הערים והשכונות ירוקות. כדי שנוכל להרחיב את הפעילות".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
הדרך לחלומות רצופה בהשגת מטרות

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים