שיתוף
תגובות
בריאות » חדשות הבריאות » בידוד עד לקבלת תשובה מבדיקה בחזרה מחו"ל
החלטות הקבינט
עוד מההחלטות: הגברת מבצע החיסונים הארצי. קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים. ביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ
קורונה | צילום: Melinda Nagy, שאטרסטוק

תמה ישיבת ועדת השרים להתמודדות עם נגיף הקורונה (קבינט הקורונה). הוחלט על פעולות נוספות לצמצום התחלואה ועצירת התפשטות זן הדלתא, ללא החלת מגבלות דרסטיות בשלב זה.

בדיון נקבע כי האסטרטגיה הקיימת תימשך – 'בלימה רכה' של התפשטות הנגיף, תוך פגיעה מינימאלית בכלכלה ובשגרת החיים. הוסכם, כי יישום האסטרטגיה מחייב נטילת סיכונים מסוימים, אך במכלול השיקולים, לרבות הכלכליים, מדובר באיזון המתבקש.

בקבינט הוחלט על מספר סעיפים בהם: הגברת מבצע החיסונים הארצי. הגברת מאמצי ההסברה לציבור, בדגש על קריאה להתחסנות, עטיית מסיכות ושמירת מרחק פיזי. קיום בדיקות מהירות בכניסה למוסדות גריאטריים. ביצוע בדיקות קורונה מהירות בקייטנות ובמחנות קיץ (מעל 100 משתתפים). חובת בידוד עד לקבלת תשובה מבדיקה בחזרה מחו"ל.

במטרה להגביר את שיתוף הפעולה של הציבור באכיפת הבידוד – משרד הבריאות יקיים עבודת מטה לבחינת קיצור ימי הבידוד. הקבינט הסמיך את רה"מ ושר הבריאות לקבל החלטות שוטפות למימוש האסטרטגיה שנקבעה.

במסגרת מימוש האסטרטגיה, נקבע כי שני הווקטורים המרכזיים יהיו: הורדת ה-R, לצד פגיעה מינימאלית במשק. הפרמטר המוביל לבחינת פעולות הממשלה ימשיך להיות היקף החולים הקשים.

בדיון השתתפו שר הבריאות, שר המשפטים, שרת הפנים, השר לביטחון פנים, שרת הכלכלה, שרת החינוך, שר הבינוי והשיכון, השר לשירותי דת, שרת החדשנות והמדע, שר התיירות, שר במשרד האוצר, ראש המל"ל, היועץ המשפטי לממשלה, מנכ"ל משרד רה"מ, מנכ"ל משרד הבריאות, ממונה הקורונה, הממונה על התקציבים במשרד האוצר ראש שירותי בריאות הציבור במשרד הבריאות, ובכירים נוספים. בנוסף, בדיון השתתפו מומחים המייעצים לקבינט – פרופ' רן בליצר, פרופ' אלי וקסמן ופרופ' ערן סגל.

ראש הממשלה נפתלי בנט מסר בפתח הדיון: "העולם כרגע מתמודד עם גל עצום של זן הדלתא שמכה במדינות שונות. המטרה שלנו בממשלה היא להמשיך לנהל, ברוגע ועל בסיס מידע ועובדות, את המשך ההתמודדות מול הקורונה בכלל, וזן הדלתא בפרט".

"לאור הנתונים שיש לנו, אנחנו שואפים למקסימום הגנה על תושבי ישראל ועל בריאותם, לצד מינימום פגיעה כלכלית והפרעה לשגרת החיים. אנחנו נשתדל ככל האפשר להיות שקופים, להסביר לציבור למה אנחנו עושים, לתת התראה ארוכה מראש לפני מהלכים ולאפשר. כלומר, במקום לסגור או לאסור ולהסביר מה לא, אנחנו נסביר איך כן, ככל האפשר".

"יש הצלחה גדולה לפרויקט החיסונים לבני הנוער – מעל 150,000 בני נוער בגילאי 12-16 שהתחסנו בימים האחרונים. אני קורא לכולם, לכל מי שלא התחסן – צאו להתחסן. יש לנו חיסונים לכולם, תנצלו את זה, תגנו על עצמכם, כדי שלא תצטרכו להיות מוגבלים מפעילות".

"דבר אחרון – המסכות עובדות. יש לנו אינדיקציות גם לשימוש נרחב במסכות וגם לאפקט. המסכות הן הכלי החזק ביותר להתמודד מול הקורונה מבלי לשלם מחירים. בעזרת ה' אנחנו נצליח".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
בנה את החלומות של עצמך, אחרת מישהו אחר ישכור אותך כדי לבנות את החלומות שלו

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים