שיתוף
תגובות
חדשות » פלילים ומשטרה » הפרקליטות: למנדלבליט אין כל קשר לתלונות
תגובה מפותלת ומנומקת
בהודעה מנומקת, מבקשת הפרקליטות לתקן את הרושם הציבורי השלילי כלפיה בעקבות הדיווחים על מעצר שכניו של מנדלבליט • לאחר 8 חודשים הודיעה הפרקליטות כי התיק נסגר
מעצר. אזיקים. אילוסטרציה | צילום: FOTOKITA, שאטרסטוק

לאחר שהפרקליטות פנתה לשכניו של מנדלבליט והודיעה להם כי התיק נגדם נסגר, מפרסמת הפרקליטות כהרגלה בשנה האחרונה הודעת תגובה ארוכה, מפותלת ומנומקת, שאמורה להעניק לציבור היבט נוסף מהדיווח בשבוע האחרון על שכנים של היועמ"ש שהעירו לו בשעה שחלף על פניהם ומצאו את עצמם בחדר החקירות.

"היועמ"ש הוא אישיות מאובטחת, וככזה הוצמד לו מאבטח. מקרים של הטרדה ואיומים מטופלים בשגרה ע״י משטרת ישראל, אשר פועלת לפי שיקול דעתה המקצועי, בהתאם לסמכויותיה", נכתב בהודעת הפרקליטות.

כאן מבקשים בפרקליטות להזים את חרושת השמועות כאילו והיועמ"ש בעצמו עמד מאחורי הפנייה למשטרה נגד שכניו, כאשר באופן מקרי שני האירועים שתוארו התרחשו בשבת ובהיותם של נשואי הפרשה אזרחים שומרי שבת, הטענה הציבורית כלפי מנדלבליט חובש הכיפה הייתה בין היתר בהיבט הדתי. "כפי שהובהר בעבר, אנו שבים ומבהירים כי היועמ"ש אינו מתערב בהחלטות המשטרה או התביעה בנושאים אשר נוגעים אליו אישית, וכל ניסיון להציג את הדברים אחרת – אין בו אמת".

"מבדיקה שערכה הפרקליטות בעקבות הפרסומים האחרונים עולה, כי מדובר בשני תיקים בהם נחקרו חשדות שונים. תיקים אלה הועברו בשעתו באופן חסר, ועל כן הוחזרו למשטרה. שני המקרים אירעו בהפרש של שבוע, בתקופה הסמוכה לאחר הגשת כתב האישום נגד ראש הממשלה. התיקים הועברו כעת לפרקליטות, בעקבות הפרסומים האחרונים, על מנת לבדוק את הדברים".

"המקרה האחד כלל צעקות של אחד השכנים לעבר אשת היועמ"ש, שלאחריהן אף סירב להזדהות בפני המאבטח וגם איים עליו: 'אני תיכף אתן לך אחת לראש, אשבור לך את הראש'. קצין משטרה שהגיע למקום שחרר את השכן, לאחר שהזהיר אותו. השכן הוזמן לחקירת משטרה במוצאי אותה שבת, בין היתר בחשד לאיומים".

"במקרה הנוסף עוכבה לחקירה אישה שחלפה על פניו של מנדלבליט, בדרכו לבית הכנסת בשבת, ואמרה לו 'פרשת משפטים בושה'. המאבטח סבר שהדברים נאמרו באופן מטריד ולאחר העברת הדברים למשטרה היא עוכבה לחקירה ושוחררה".

בפרקליטות מבהירים, כי "באף אחד מהתיקים היועמ״ש לא היה המתלונן ואף לא נקרא להעיד. ממילא הוא לא היה מעורב בהם בדרך כלשהי".

עוד נכתב, כי "בחינת תיקים אלה ע"י הפרקליטות העלתה, כי אין מקום לנקוט בהם הליכים פליליים, ועל כן התיקים נסגרו היום והודעה נמסרה על כך למעורבים".

כזכור, אתמול דיווחה חושפת הפרשה, העיתונאית איילה חסון, כי שכנתו של מנדלבליט שנעצרה לאחר שקראה לעברו "פרשת משפטים – בושה" קיבלה הודעה מהפרקליטות שהתיק בעניינה נסגר. "לא ייאמן, שירה השכנה של מנדלבליט שקראה לעברו 'פרשת משפטים – בושה' קיבלה לפני דקות אחדות הודעה מהפרקליטות שהתיק שבו נחקרה כחשודה נגנז ולא יוגש נגדה כתב אישום", כתבה חסון שהוסיפה, כי "אין כמו עין השמש כדי לחטא עוול – שמחה שהפרסום עזר", שכן לדבריה התיק היה פתוח במשך 8 חודשים. 
 

הצטרפו ועקבו אחר

תגובה אחת

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
מצליחנים הם אנשים שהופכים להרגל, לעשות דברים, שהמפסידנים חשים שלא בנחת לעשות...

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים