שיתוף
תגובות
כלכלה » רכב ותחבורה » הפתרון: להכריז על הקווים כעל שעת עומס
משבר התחבורה הציבורית
לאחר שהכריזה כי תתאפשר נסיעה באוטובוסים ב"שעות שיא" ללא הגבלת נוסעים, דורש ח"כ טסלר משרת התחבורה להכריז על הקווים האחרונים בסיום יום העבודה, כ"שעות עומס" • ההערכה: התחבורה הציבורית בכל הארץ תחזור לפעילות מלאה לקראת יום רביעי הבא
מחכים לאוטובוס | צילום: Nikolay Litvak, שאטרסטוק

פעילות התחבורה הציבורית המצומצמת בימים אלה, מותירה מעת לעת אנשים רבים במקום המוצא ללא כל יכולת להגיע ליעדם בסיום יום עבודה על כל המשתמע מכך.

כזכור, עם תחילתו של משבר הקורונה והתפשטות הנגיף ברחבי הארץ, הוציא משרד הבריאות הוראת שעה המגבילה את מספר הנוסעים באוטובוס ל 20 אנשים בלבד. בהמשך הופסקה תנועת האוטובוסים כליל, ובשבועיים האחרונים עם תחילת ההקלות לאזרחים על ידי הממשלה, הונחתה התחבורה הציבורית לשוב לפעילות ובהדרגה.

השבוע, מיד עם כניסתה לתפקיד, שחררה שרת התחבורה הנכנסת מירי רגב הודעה ולפיה, "החל ממחר תפעל התחבורה הציבורית בשעות השיא ללא מגבלת נוסעים".

בעקבות פניות רבות של נוסעים שנשארו ללא מענה תחבורתי הולם וללא יכולת להגיע הביתה בסיום יום עבודתם, עקב מגבלת 20 הנוסעים, פנה ח"כ יעקב טסלר העומד בראש הוועדה לפניות הציבור לשרת התחבורה וביקש להכריז על קווי האוטובוס בסיום השירות, כעל 'שעות עומס' כאשר בכך יתאפשר לכמות גדולה יותר של נוסעים לעלות על האוטובוס ולשוב הביתה בשלום.

"בימים שבשגרה אם האוטובוס מלא, הנהג פשוט מעלה נוסעים בעמידה, אבל לאור הגבלות הקורונה אין הרבה מה לעשות. לכן מבקש הרב טסלר להכריז על האוטובוסים האחרונים כשעת עומס, שאז ניתן יהיה להעלות נוסעים ללא הגבלה בדומה להכרזת השרה לפני יומיים". אומר ל"בחזית" גורם בסביבת טסלר.

יצוין, כי גורמים במשרדי הבריאות והתחבורה מעריכים בשיחה ל"בחזית", כי התחבורה הציבורית תחזור לפעילות מלאה ולשגרה ככל הנראה ביום רביעי הבא, עם סיום חג הרמדאן המוסלמי וחזרת הנהגים הערבים לעבודה. גורמים במשרדי הבריאות והתחבורה עמם שוחחנו אומרים ל"בחזית", כי "כל שנה בלאו הכי בימי הראמאדן נרשמים שיבושים בקווי התחבורה הציבורית, השנה בגלל הקורונה, הדבר מקבל ביטוי רחב יותר".

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם אתה נראה היום כפי שהיית נראה אתמול, בשביל מה לך המחר?

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים