שיתוף
תגובות
חדשות » חדשות בארץ » הפתרון שימנע את סגירת מתחם קבר הרשב"י
סוגיית הביטוח
מנכ"ל המשרד לשירותי דת: "לאחר היוועצות, המדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב"י במלואו באופן מיידי ככל שידרש וזאת על מנת שהאתר לא יסגר"
ראש חודש ניסן במירון | צילום: שלומי טריכטר

בעקבות סוגיית הביטוח במתחם קבר הרשב"י במירון, שיגר היום (רביעי) מנכ"ל המשרד לשירותי דת, שמעון (מוני) מעתוק, מכתב תשובה לאיום של ועדת החמישה על כך שבכוונתם לסגור את מתחם הציון באם לא ימצא פתרון לסוגיית הביטוח באתר.

מעתוק כתב: "ככל שאתם עומדים על הודעתכם כי בכוונתכם לסגור את האתר, נבקש כי חברי ועדת החמישה יודיעו לנו על כך באופן מיידי, על מנת שתיבחנה מלוא המשמעויות האופרטיביות הנובעות מהודעתכם זו. יודגש כי לאחר היוועצות שנערכה בעניין זה, המדינה מוכנה להיכנס לניהול אתר הרשב"י במלואו באופן מיידי ככל שידרש וזאת על מנת שהאתר לא יסגר והכל בכפוף לכל דין".

עוד הוסיף מנכ"ל המשרד כי ייתכן שאין בסמכות ועדת החמישה לסגור לחלוטין את אתר הקבר, וכי לפי הוראות התכנית החלה על האתר, השימושים המותרים הם ציבוריים, וככאלה הם צריכים להיות פתוחים לכלל הציבור.

מכתבו של מעתוק מגיע בתגובה לפנייתו של מר אלי פריינד, מנהל ועדת החמישה לניהול קבר הרשב"י, בו מלין פריינד על כך שלא נמצאה חברת ביטוח המוכנה לבטח את האתר בעקבות אסון מירון.

בסיום דבריו כתב פריינד: "בעקבות המצב שנוצר הנני להודיעך כי במידה ולא ימצא פתרון ביטוח לוועדת החמישה תיאלץ הוועדה להודיע על סגירת ציון קבר הרשב"י החל מהיום (רביעי)".

כזכור, אמש דווח על שיתוף פעולה מיוחד בין השר לשירותי דת מתן כהנא וחבר הכנסת מאיר פרוש לפתרון שימנע סגירת מתחם הרשב"י במירון – השניים מקדמים מהלך שלפיו המדינה תישא באחריות נזיקית כלפי המבקרים הפוקדים את האתר וכך תימנע סגירת האתר ביום חמישי הקרוב.

הצטרפו ועקבו אחר

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עדכני
פופולרי
ויראלי
מטבע
שער יציג
שינוי
עדכון אחרון:
אם לא נשנה כיוון, סביר להניח שנגיע לאן שאנו הולכים

התקינו את האפליקציה החדשה שלנו!
ותישארו מעודכנים